رشد چهار برابری اعتبارات عشایر چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

یحیی حسین پور روز شنبه همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در گفت وگو با ایرنا، افزود: در دولت دهم برای عمران، آبادانی و معیشت عشایر استان 37 میلیارد و 246 میلیون ریال اختصاص یافته بود که این میزان افزایش در سه سال فعالیت دولت یازدهم قابل تامل است.
وی از تولید و تامین 28 درصدی گوشت قرمز استان توسط عشایر کوچرو در سال جاری را یادآور شد و گفت: در نیمه نخست امسال زمان استقرار عشایر در مناطق ییلاقی منطقه 7 هزار و 783 تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف شد.
حسین پور، میزان تولید شیر و لبنیات عشایر در زمان استقرار در مناطق ییلاقی استان در سال جاری را نیز 19 هزار و 103 تن برآورد کرد و اظهار کرد: در همین مدت نیز 226 تن پشم گوسفند و 48 تن نیز کرک و موی بز توسط عشایر تولید شد.
مدیر کل امورعشایر چهارمحال و بختیاری، سیاه چادرهای هر یک از عشایر استان را یک کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و تصریح کرد: 35 درصد از صنایع دستی تولیدی شامل گلیم، جاجیم، چوقا و چادر و سبد بافی استان به عشایر اختصاص دارد.
وی از پرداخت 34 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به عشایر استان به منظور جبران خسارت پدیده خشکسالی در سال جاری را یادآور شد و اظهار کرد: این میزان تسهیلات توسط بانک های عامل به 650 خانوار عشایر دارای شرایط پرداخت شده است.
استان چهارمحال و بختیاری با داشتن 126 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 700 هزار راس دام سبک بعد از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
6199/6021

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا