آغاز گازرسانی به دو شهر کویری در شرق اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

همزمان با سی و هشتمین بهار انقلاب؛

آغاز گازرسانی به دو شهر کویری در شرق  اصفهان

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، عملیات اجرایی گاز رسانی از طریق ‘سی ان جی ‘ ( گاز طبیعی فشرده ) به دوشهر جندق و انارک در شرق استان اصفهان روز یکشنبه  همزمان با ششمین روز از دهه  مبارک فجر با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرهای جندق و انارک آغاز شد.

سید مصطفی علوی مدیرعامل شرکت گاز استان اصهان با بیان این که در مجموع، 57 کیلومتر شبکه گذاری در سطح دو شهریادشده اجرا می شود، افزود: تمام تلاش این شرکت بهره مندی 100درصدی استان از این انرژی پاک است.

وی در خصوص  پروژه گازرسانی به شهر جندق از توابع شهرستان خورو بیابانک گفت: در این پروژه با هزينه اي بالغ بر 50 ميليارد ريال،40 کیلومترشبکه گازرسانی پلی اتیلن و با هزینه ای بالغ بر 200 میلیارد ریال عملیات احداث ایستگاه مادر، 6 ایستگاه دختر،ایجاد مخازن گاز، تهیه و تجهیز تریلر و کمپرسورهای حمل CNG اجرایی خواهد شد.

مهندس علوی بیان داشت:  با نصب واجرای1600 انشعاب گاز در شهر جندق بیش از 1400 خانوار شهری از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، همچنین در خصوص پروژه گازرسانی به شهر انارک و بهره مندی بیش از 550 خانوار از این نعمت بیان داشت : در این پروژه 17 کیلومترشبکه پلی اتیلن  و 700 انشعاب گازبا هزينه اي بالغ بر 22 ميليارد ريال و احداث یک ایستگاه مادر، 6 ایستگاه دختر،  ایجاد مخازن،  تهیه تریلر و کمپرسورهای حمل CNG با هزینه ای بالغ بر 200 میلیارد ریال انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خورو بیابانک در 420 کیلومتری شرق اصفهان واقع گردیده اظهار کرد: عملیات انتقال گاز به این شهرها از طریق خط لوله صرفه اقتصادی نداشته لذا درحال حاضر به روش سی ان جی اجرایی می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، درباره اجرای این طرح توضیح داد: در این روش ابتدا گاز در ایستگاه اصلی (مادر) توسط کمپرسور تا فشار٣٦٠٠ پی اس آی (PSI) فشرده سازی و داخل مخازن مخصوص تزریق می شود و پس از آن توسط کامیونهای مخصوص، حمل و به ایستگاه های مصرف (دختر) منتقل می شود.
علوی ادامه داد: در ایستگاه دختر فشار گاز این مخزن به فشار ٦٠پی اس آی (PSI) کاهش می یابد و به شبکه تزریق می شود.

وی خاطر نشان ساخت، گازرسانی به این دو شهر استان در راستای افزایش ضریب نفوذ گاز در استان بوده که از طریق سی ان جی انجام می شود و براساس برنامه طی ٤٠٠ روز به بهره برداری خواهد رسید.

شایان ذکر است؛ این شرکت در حال حاضر سالانه حدود 20 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی توزیع می کند و از این نظر بالاترین میزان توزیع گاز در سطح کشور را به خود اختصاص داده است. هم اکنون 103 شهر، 1337 روستا و  99.5 درصد جمعيت استان اصفهان بالغ بر يك میلیون و 686 هزار مشترك از نعمت گاز طبيعي برخوردار هستند.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا