شناسایی قاچاقچی کوکائین درغرب کشور/توصیه ناجا به کانون سردفتران

پایگاه خبری ارک خبر-تهران:

سخنگوی ناجا عنوان کرد؛

شناسایی قاچاقچی کوکائین درغرب کشور/توصیه ناجا به کانون سردفتران

سخنگوی ناجا از شناسایی یک قاچاقچی بزرگ کوکائین در غرب کشور خبر داد و در مورد اختلاف ناجا و کانون سردفتران گفت: سند سبز خودرو از لحاظ قانونی معتبر است.

به گزارش ارک خبربه نقل ازمهر، سردار سعید منتظرالمهدی در پانزدهمین نشست خبری خود در حضور خبرنگاران با تشریح فعالیت‌های پلیس در طول دو ماه گذشته به سوالات خبرنگاران درباره برنامه های امنیتی و اقدامات پلیس در اجرای طرح های زمستانی پلیس راهور و برنامه های ترافیکی و امنیتی پایان سال پلیس صحبت کرد.

وی در ادامه افزود: مردم نمره قبولی به پلیس داده اند و با حجم نمونه ۲۰۰ هزار نفری در بین ۲۰ سازمان و نهاد، نمره پلیس ۸۵ از ۱۰۰ شد که باعث شد پلیس در رده چهارم رضایت مندی مردم از فعالیت هایش قرار بگیرد . من به سهم خودم به نمایندگی از همه سازمان از مردم و خبرنگاران تشکر می کنم.

سخنگوی ناجا به کشف آزمایشگاه و محل تولید شیشه در جنوب تهران اشاره کرد و گفت: قیمت هر کیلو شیشه به طور متوسط ۵۰ میلیون است. از این آزمایشگاه ۳۷ کیلو شیشه کشف شد و ارزش ریالی این آزمایشگاه ۱۸ میلیلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است. این حجم از کشفیات در کنار دیگر کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر افزایش ۱۵ درصدی کشف مواد مخدر را در پی داشته است.

منتظر المهدی برخی باشگاه های ورزشی زیرزمینی و آرایشگاه های زنانه را محل فروش و توزیع مواد مخدر و روانگردان بین خانواده ها زنان و جوانان اعلام کرد و گفت: اخیرا در غرب کشور یک قاچاقچی کوکائین شناسایی شده که این ماده مخدر بسیار  گران است و طبق برآوردهای ما، این قاچاقچی در تهران ۵۰ ملک دارد و تنها یک میلیارد تومان در حساب همسرش وجود داشته است. تحقیقات درباره دیگر دارایی‌های وی همچنان ادامه دارد.

وی درباره بحثی که بین ناجا و کانون دفتر یادان وجود دارد، گفت: فعلا هیچ تغییری ایجاد نشده و هر قانونی نیاز به تصمیم مجلس و مطرح شدن در صحن علنی دارد.

سخنگوی ناجا تاکید کرد: در تمام دنیا همین سند سبز رنگ سندیت دارد و از لحاظ قانونی معتبر است. قانون مختار کرده افراد را که به دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه کنند و یا نکنند. موقع خرید خودروی صفر همان سند پلیس کافی است توصیه ام به کانون سر دفتران این است که برای مردم بحران ذهنی ایجاد نکنند. چرا که در حال حاضر تاویل های گوناگونی از قانون ارایه می دهند که این تاویل های گوناگون باعث می‌شود مردم گمراه شوند و همچنین اعتماد شان را از دست بدهند. پلیس اصراری به اقدامات فراتر از قانون ندارد و تمام تلاشش براین است که قانون اجرایی شود.

سخنگوی ناجا در بخش دیگری از سخنان خود به پخش فیلمی در شبکه های مجازی که نمایش می دهد فردی قصد عبور از مرز را دارد و توسط چند نفر از ماموران مورد ضرب و شتم قرار می گیرد اشاره کرد و گفت: با این افراد برخورد شده است چون حق برخورد فیزیکی نداشتند. در ان بحثی نیست اما اصل فیلم داستان همان کولبرانی است که قصد داشتند سیگار قاچاق وارد کنند و با سنگ پرانی به مرزبانان آنها را عصبانی کرده بودند. یادمان باشد که امنیت به خودی خود ایجاد نمی‌شود؛ پلیس برای برقراری امنیت از هیچ چیزی دریغ نمی‌کند. مرزبانان در شرایط سخت تلاش می کنند که امنیت را برای ما به ارمغان بیاورند. از همین جا اعلام می کنم که مرزبانی که اقدام به کتک زدن کول بران کرده بود شتاسایی شد و برخورد قانونی با او صورت گرفت.

وی افزود: بر اساس دستور شورای امنیت و کار گروه مرز، معابری برای ورود کول بران، آن هم فقط ۵۰ کالای مشخص تعیین شده و با استفاده از این مبادی هیچ مشکلی برایشان پیش نمی آید. این مصوبه شورای عالی امنیت کشور است. اگر کسی بخواهد کار دیگری انجام بدهد و یا مواد دیگری را وارد کند که عمدتا قاچاق است و یا می خواهد اسلحه و مهمات وارد کند پلیس و مرزبانی با این افراد برخورد می کند.

وی همچنین به شناسایی بیش از ۵ هزار جاعل توسط کاراگاهان اگاهی اشاره کرد و گفت: عمده فعالیت این افراد در فضای مجازی بوده است. همچنین بیش از ۸۷ درصد جرایم سایبری توسط کاراگاهان پلیس فتا شناسایی شده است و ۸۱ درصد جرایم سایبری در ایران را جرایم مالی تشکیل می‌دهد. کاربران باید حتما هنگام استفاده از فضای مجازی به ای نمادها توجه داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا