آلمان خواستار برگزاری کنفرانس صلح برای یمن

وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه خواستار برگزاری یک کنفرانس بین المللی صلح در ارتباط با مناقشه یمن شد و گفت که کشور عمان می تواند میزبان چنین نشستی باشد.

 20154EB9-D87B-47EC-A5EF-5A48B6CA9B14_mw1024_s_n

 «فرانک والتر اشتاین مایر» روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «آ.آر.د» آلمان، تاکید کرد که فقط یک راه حل سیاسی می تواند صلح را به یمن بازگرداند.

وی افزود: «معاون من هفته گذشته در تلاش برای یافتن راه حل سیاسی برای بحران یمن، از منطقه خاورمیانه از جمله ایران و عربستان دیدن کرد.»

وی تاکید کرد که تنها تهران و ریاض قادرند طرف های مناقشه یمن را به پشت میز مذاکره بیاورند.

«مارکوس ادرر» معاون سیاسی وزیر خارجه آلمان هفته گذشته در سفر به تهران با برخی از مقام های ارشد وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و درخصوص آخرین تحولات منطقه بویژه یمن، بحرین، عراق و سوریه با آنان گفت وگو کرد.

وزیر خارجه آلمان در ارتباط با اوضاع سوریه نیز گفت: اکنون تمرکز اصلی بر شکست داعش در عراق است؛ تنها پس از آن امکان رسیدن به راه حل سیاسی در سوریه وجود دارد.

در حالی وزیر خارجه آلمان، برگزاری کنفرانس صلح برای یمن را درخواست کرده که قرار است وزیرانی خارجه مصر، اردن و آمریکا هفته آینده در نیویورک درباره اوضاع یمن نشست مشترک برگزار کنند.

اشتاین مایر همچنین در حالی از عربستان به عنوان کشوری که قادر است طرف های درگیری یمن را به میز مذاکره بکشاند یاد کرده که ریاض خود به یکی از طرف های نزاع تبدیل شده و با تشکیل باصطلاح ائتلافی از چند کشور عربی با حمایت غرب، اقدام به حملات نظامی علیه مردم یمن کرده است.

جنگنده های متجاوز عربستان با همکاری 10 کشور عربی دیگر از روز پنجشنبه ششم فروردین تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کردند. تاکنون در این حملات، هزاران غیرنظامی یمنی کشته و شمار زیادی نیز زخمی شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا