آذربایجان غربی در زمینه توسعه انسانی جزء استان‌های کمتر توسعه یافته است

سرویس خبری روزنامه ارک- استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در زمینه توسعه انسانی سلامت مردم است استانی کمتر توسعه یافته محسوب می‌شود.

قربانعلی سعادت در مراسم اختتامیه هفته سلامت و تجلیل از خیرین و فعالان عرصه سلامت آذربایجان غربی اظهار داشت: آذربایجان ‌غربی در زمینه توسعه انسانی که زیربنای سلامت مردم است یک استان کمتر توسعه یافته محسوب می‌شود.

سعادت بیان کرد: آذربایجان غربی در عرصه آموزش در بخش سواد در کشور رتبه 28 کشوری را دارا بوده است وآنچه در عرصه سلامت و رفاه و آسایش تاثیرگذار بوده آگاهی و دانستن است و برای ورود به دانستن و آگاهی باید کلید آن را داشته باشیم که مردم استان در رابطه با رسیدن به کلید محرومیت دارند.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر آمار تصریح کرد :براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 250 هزار نفر بین گروه سنی 10 تا 39 سال بی‌سواد در استان سوادآموزی شود به طوری که در عرض پنج سال، هر سال 50 هزار نفر سوادآموزی می‌شود.

وی در ادامه گفت: آذربایجان غربی در شاخصه توسعه سلامت به لحاظ بهداشت و درمان رتبه 29 در کشور را دارد و این رتبه برای استان در بین 31 استان برازنده نیست و در این راستا مردم با مشکلاتی مواجه بوده و بخشی از این موضوع ناشی از عدم توجه مسئولان به استان بوده است.

استاندار آدربایجان غربی اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصویب شده فضای ورزش‌سرا برای توسعه بیمارستان کوثر جایگزین شود و حدود 8 میلیارد تومان برای تکمیل این بیمارستان مورد نیاز است.

سعادت با تاکید بر کمبود بیش از یک هزار تخت بیمارستانی در عرصه سلامت در استان گفت: سومین موضوع که در استان مشکل شاخص توسعه انسانی بوده بحث درآمد سرانه است به طوری که درآمد سرانه استان نصف درآمد سرانه کشور است.

استاندار آذربایجان غربی افزود: این موضوع در رابطه با رفاه و سلامت جامعه تاثیرگذار است و یکی ‌از اساسی‌ترین شاخص‌های توسعه انسانی که بهداشت و سلامت را تضمین می‌کند درآمد سرانه است.

وی با اشاره به پیام نوروزی رئیس جمهور در رابطه با ایجاد اشتغال، درآمد، توسعه اقتصادی و تاکید بر صادرات غیرنفتی، ادامه داد: در آذربایجان غربی نیز این اولویت‌ها به عنوان نقشه راه پیگیری می‌شود و نتیجه‌بخش بودن این امر نیازمند مشارکت آحاد مردم است.

سعادت با بیان اینکه امید است شاهد ارتقای رتبه استان در شاخص‌های توسعه باشیم، خاطرشنان کرد: آرامش و آسایش در گروی اجرای قوانین، سیاست‌های مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا