حراج پرتره‌های 30 میلیون یورویی بیکن

بیکن

سرویس خبری روزنامه ارک- دو اثر نقاشی از فرانسیس بیکن که سال‌ها از آن‌ها خبری نبود‌، به‌زودی چوب حراج می‌خورد.

دو خودنگاره از فرانسیس بیکن، نقاش نامدار ایرلندی که ارزش تخمینی هر یک 15 میلیون یورو است، از سوی حراجی ساتبی در معرض فروش قرار می‌گیرد.

این دو تابلو که خود نگاره (1975) و سه اتود از خود نگاره (1980) نام دارند‌، سال‌ها در مجموعه‌های شخصی و ناشناس بودند، اما به‌تازگی از سوی فرزندان مالک اصلی به حراجی ساتبی معرفی شدند.

به گزارش هافینگتون‌پست‌، سال 2013 اثر نقاشی که بیکن از دوست نقاش خود لوسین فروید کشید، به قیمت 142 میلیون دلار در نیویورک چوب حراج خورد و عنوان گران‌قیمت‌ترین اثر هنری جهان را از آن خود کرد.

خودنگاره سال 1975 بیکن در اوج شکوفایی حرفه‌ای این نقاشی و پس از خودکشی معشوقه‌اش کشیده شده است. به گفته کارشناسان‌، با وجود این‌که بیکن در زمان خلق این دو اثر حداقل 60 ساله بوده‌، در نقاشی‌هایش چهره خود را جوان‌تر و جذاب‌تر می‌کشیده است.

این دو اثر هنری پیش از حراجی برای اولین‌بار در معرض دید عموم قرار می‌گیرند. ساتبی لندن یکم جولای در حراجی هنرهای معاصر این دو کار ارزشمند را عرضه خواهد کرد.

فرانسیس بیکن یکی از نقاش‌های نامی اکسپرسیونیست قرن بیستم است. این هنرمند ایرلندی بیشتر شهرت خود را مدیون ازشکل‌افتادگی‌های خشنی است که در بدن و چهره‌ی شخصیت‌های نقاشی‌هایش ایجاد می‌کرد. بیکن را نقاش بحران انسان مدرن پس از جنگ جهانی دوم نامیده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا