یک مسئول شرکت زیربناهای حمل و نقل: گره طرح های عمرانی با همکاری و حمایت باز می شود

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا از راه و شهرسازی، علی اکبر محمدی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی استان به پیشرفت مناسب برخی از پروژه های زیرساختی بخش حمل و نقل در گلستان اشاره کرد و افزود: بخش های مختلف استان همکاری لازم را برای به پایان رساندن این پروژه ها در حوزه آزادسازی زمین جهت اجرا و ایمن سازی داشته باشد.
ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی گلستان نیز با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و مسافرت های نوروزی هموطنان؛ خواهان تسریع در اجرا و بهره برداری از پروژه های عمرانی در حوزه راه های استان شد.
تکمیل قطعه اول کمربندی گرگان و آغاز قطعه دوم، تکمیل پل نرماب در مینودشت، بهره برداری از 10 کیلومتر مسیر تعریض سه راهی کلاله –تنگراه از پروژه های مورد تاکید مدیرکل راه شهرسازی گلستان بود.
وی از حوزه ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خواست که جهت اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی و پرداخت دیون و مطالبات پیمانکاران، اعتبارات لازم به استان تخصیص یابد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور درایام نوروز پذیرای گردشگران و مسافران از نقاط مختلف کشور است، علاوه بر این بسیاری از زائران حرم امام رضا (ع) از مسیر این استان به مشهد می روند.
این استان افزون بر 5 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که حدود 1900کیلومتر آن سخت گذر و کوهستانی بوده و نیز بسیاری از جاده های اصلی گلستان از داخل شهرها و روستاها عبور می کند.
گلستان با کشور ترکمنستان و دریای خزر و استان های مازندران ،سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

**بررسی آخرین وضعیت حمل و نقل گلستان و تدابیر نوروزی
همچنین آخرین وضعیت حمل و نقل ریلی، جاده ای، فرودگاهی و وضعیت جوی و پروژه های بزرگراهی گلستان در پنجمین جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تدابیر لازم برای ایام نوروز اتخاذ شد.
در ابتدای این جلسه هریک از مدیران کل عضو شورا به بیان گزارش و اقدامات انجام شده پیرامون حوزه کاری خود اعم از نحوه اجرای خط دوم راه آهن و بندرخشک، وضعیت ترانزیت کالا و مسافر از پایانه مرزی اینچه برون و وضعیت نصب تجهیزات در پروژه های فرودگاهی پرداختند.
افزایش پروازها در زمان نوروز، بهره برداری از پروژه های بزرگراهی با پیشرفت فیزیکی 90 درصد، ایمن سازی و آماده نمودن راه های استان برای استقبال از مسافران نوروزی، اطلاع رسانی به موقع وضعیت هوا از طرق مقتضی به کاربران و آمادگی اداره کل راه آهن برای ایام نوروز از نتایج برگزاری این جلسه بود که ضمن افزایش هماهنگی های بین سازمانی، برآن تاکید شد.
شورای حمل و نقل متشکل از ادارات کل راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه آهن شمال شرق، هواشناسی، بنادر و دریانوردی، مدیریت فرودگاهها، آزمایشگاه فنی مکانیک و خاک، نماینده مجری کل و نماینده هواپیمایی جمهوری اسلامی در استان می شود که به طور فصلی و یا در مواقع ضروری تشکیل جلسه می دهند.
ریاست این شورا را مدیرکل راه و شهرسازی برعهده دارد.
1648
** انتشار : پری سالارنیا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا