75 درصد کردستانی ها تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

سید انور اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و گسترش بیمه سلامت تاکنون اکنون بیش از یک میلیون و 150 هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته و برای این تعداد نیز دفترچه درمانی داده شده است.
وی اضافه کرد: در راستای حمایت از اقشار کم برخوردار و آسیب پذیر جامعه و بعد از شروع به کار دولت تدبیر و امید، 372 هزار نفر از جمعیت استان که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای بودند بدون پرداخت حق بیمه و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار گرفته اند.
وی اظهار کرد: بیشترین جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان مربوط به روستائیان بوده که تاکنون 614 هزار و 680 نفر تحت پوشش این صندوق هستند.
اسماعیلی گفت: مابقی بیمه شدگان در قالب صندوق های کارکنان دولت و سایر اقشار که شامل خانواده معزز شهدا، جانبازان و افراد تحت پوشش سازمانهای حمایتی از جمله بهزیستی است بیمه شده اند.
وی اضافه کرد: تعدادبیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت در استان یک هزار و 797 نفر بوده که سالانه در مجموع150میلیارد ریال مورد حمایت خدمات درمانی و دارویی قرار می گیرند.
به گفته وی کل هزینه درمانی بیمه شدگان بیمه سلامت کردستان در سال 1394 بیش از 2 هزار 687 میلیارد ریال است که پیش بینی می شود تا امسال به سه هزار 360میلیارد ریال برسد.
وی اضافه کرد: بیمه سلامت کردستان جهت رفاه حال بیمه شدگان با 98 درصد از مراکز درمانی استان شامل 516 مرکز درمانی قرارداد منعقد کرده است.
وی با اشاره به عقد قرارداد بیمه سلامت با دفاتر پیشخوان نیز گفت: جهت ارائه خدمات اداری علاوه بر 10اداره مستقر در سطح استان با 31 دفتر پیشخوان قرارداد همکاری منعقد شده است.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان از بیماران استان خواست برای حمایت از گسترش بیمه سلامت و کاهش هزینه های درمانی خود به مراکز درمانی داخل استان مراجعه کنند و از مداوای خارج از استانی خودداری کنند.
سید انور اسماعیلی گفت: طبق بررسی های انجام شده 25 تا 30 درصد شهروندان این استان برای مداوای خود به مراکز درمانی خارج استان مراجعه می کنند و این امر باعث کاهش درآمدهای حوزه سلامت و افزایش هزینه مداوای بیماران خواهد شد.
وی اضافه کرد: خروج بیماران بیمه شده استان به مراکز خارج از استان باعث می شود بیمه سلامت نتواند به طور کامل اعتبارات پیش بینی شده خود را محقق کند و این امر باعث کاهش ارتقاء سلامت استان می شود.
به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال 93 به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد.
نام نویسی برای بیمه سلامت ایرانیان نیز همزمان در سراسر کشور از اول اردیبهشت سال 1393 آغاز و توزیع دفترچه های درمانی نیز از سوم خرداد همان سال آغاز شد.
استان در مجموع یک میلیون و 493 هزار و 645 نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و هزار و 703 روستا ساکن هستند.
3020/ 1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: مسعود احمدی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا