«درختی برای مادرم» پویشی برای بهترین مخلوق خدا/350 هزار نهال جدید در اصفهان غرس می‌شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

«درختی برای مادرم» پویشی برای بهترین مخلوق خدا/350 هزار نهال جدید در اصفهان غرس می‌شود

برنامه‌های شهرداری اصفهان مطرح شده و در این زمینه با کلنگ زنی و بهره برداری از پروژه‌های مختلف فضای سبزی از جمله بوستان شهدای مدافع حرم، بوستان فضای سبز شهرک ولی عصر (عج)، راه اندازی تفرجگاه تفریحی شرق اصفهان و … را می‌توان گوشه‌ای از اقدامات شهرداری اصفهان در این زمینه عنوان کرد.

اما شهرداری اصفهان تنها به بهره برداری از بوستان‌ها و فضاهای سبز با پهنه زیاد بسنده نکرده و با توجه به مطالبات مختلف مردمی در خصوص کاشت درخت برای روز درختکاری سال 95 با راه‌اندازی پویش مردمی «درختی برای مادرم» سعی داشته با حضور حداکثری مردم در راستای توسعه فضای سبز حجمی در اصفهان گام بردارد.

پویش مردمی «درختی برای مادرم» به حفظ ماهیت اصفهان کمک می‌کند

در این بین علی قاسم زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری در خصوص راه‌اندازی پویش مردمی «درختی برای مادرم» اظهار داشت: معنای پویش مردمی این است که مردم مطالباتی را طرح کرده و در کنار طرح مطالباتشان به مسئولین برای تحقق آن همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان شهری است که همیشه سرسبز و خرم بوده و اخیراً به دلیل کمبود آب و تغییرات جوی با تهدیدات جدی در زمینه فضای سبز روبرو بوده است، تصریح کرد: با توجه به این شرایط تک تک ما شهروندان اصفهانی باید تلاش کنیم تا درختان شهر اصفهان از آنچه امروز وجود دارد کمتر شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه هرسال باید به ازای هر درختی که خشک می‌شود و جمعیتی که به اصفهان اضافه می‌شود توسعه فضای سبز را داشته باشیم، ابراز داشت: پویش مردمی «درختی برای مادرم» می‌تواند در راستای کمک به حفظ اصفهان کمک کند و این شهر را کماکان سرسبزنگهداشته شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شهرداری اصفهان در هفته درختکاری بیش از 230 هزار اصله نهال را تقدیم شهدای کشور کرد، اضافه کرد: در سال جاری نیز با هدیه درخت به مادران که خود حرکتی مفهومی و به معنای هدیه بهترین چیز به مادران است این رویکرد را در دستور کار خود قرار داده است.

قاسم‌زاده درخت را مظهر رشد و رویش و سرسبزی و کتاب معرفت الهی دانست و بیان داشت: با مشارکت حداکثری در اجرای این طرح روبرو خواهیم بود و امیدواریم این رویکرد در سال‌های آینده نیز استمرار یابد.

اضافه شدن 350 هزار اصله درخت به فضای سبز حجمی اصفهان

احمد سلیمانی پور، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نیز در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ثبت‌نام شهروندان برای دریافت نهال رایگان از اول اسفند ماه آغاز و تا 13 اسفند ماه ادامه دارد، گفت: متقاضیان این طرح می‌توانند ورود به سایت اطلاع رسانی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در بخش ویژه درخواست خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام شهروندان برای مشارکت در بخش همیاران فضای سبز اصفهان نیز در سایت این سازمان انجام می‌شود، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که در سال جاری 70 هزار اصله نهال رایگان بین شهروندان توزیع خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهردای با اشاره به اینکه در سال جاری کاشت 350 هزار اصله نهال جدید در شهر اصفهان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: این تعداد نهال از ابتدای مهر ماه تا پایان اسفند ماه در مناطق مختلف شهرداری اصفهان کاشته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این نهال ها مختص به شهروندان اصفهان است، ادامه داد: شهروندان می توانند از اطلاعات مشاوره ای سازمان برای کاشت درختان استفاده کنند.

سلیمانی‌پور در ادامه با اشاره به اینکه در روز  15 اسفند ماه همایش درختکاری در کوه نخودی برگزار می شود، گفت: در سال جاری درختکاری با روز شهادت حضرت زهرا(س) مصادف شده است از همین رو نهال ها با شعار “به یاد مادرم” در شهر کاشته می شود.

وی افزود: طرحی برای اولین بار در اصفهان ارائه شد که شهروندان برای مناسبت های مختلف مانند ازدواج، تولد، سالگرد ازدواج و نام فرد می توانند وارد سایت سازمان شوند و با سلیقه خود درخت را انتخاب کنند تا با مناسبت خاص مورد نظر درخت کاشته شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان  با بیان اینکه برای ایام نوروز بیش از 150 طرح در نقاط مختلف شهر به ویژه  در نقاط پر تردد انجام می‌شود، ابراز داشت: برای ایام نوروز 96 برخی از طراحی، گل آرایی و زیباسازی شهر اصفهان به دست تولیدکنندگان گل و گیاه سپرده می‌شود تا شهر زیبایی خاصی بگیرد و نقش تولیدکنندگان گل و گیاه را در زیباسازی شهرمان تجربه کنیم.

وی ادامه داد: در سال های گذشته درختانی با نیاز آبی متنوع نیز کاشته شده که اکنون سازمان را برای آبیاری با مشکلاتی مواجه کرده است در این راستا کاشت درختان جایگزین با نیاز آبی کم در دستور کار سازمان قرار دارد.

«درختی برای مادرم» بهانه‌ای برای تقدیم بهترین هدیه به محبوب‌ترین مخلوق خداست

اما هادی نباتی‌نژاد، مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان با اعتقاد به اینکه هیچ یک از فعالیت‌های شهرداری بدون مشارکت شهروندان به نتیجه نمی‌رسد، اظهار داشت: از این رو در بسیاری از برنامه‌های شهرداری و به ویژه در بخش فرهنگی استفاده از این ظرفیت را مورد توجه قرار داده و تاثیرات خوبی را نیز شاهد بوده‌ایم.

وی در ادامه در خصوص طرح «درختی برای مادرم» ابراز داشت: این طرح نیز به دنبال مطالبات مردمی در خصوص افزایش سرانه فضای سبز حجمی در دستور کار قرارگرفت و از این رو مشارکت عموم مردم در این طرح قابل توجه بوده است.

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان با اشاره به همراهی بسیاری از شخصیت‌های برجسته ملی و استانی درپویش مردمی «درختی برای مادرم» گفت: این طرح را در واقع می‌توان نمادی از تقدیم بهترین هدیه الهی به مادر که عزیز‌ترین شخص در زندگی انسان‌هاست دانست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از دیگر دلایل راه‌اندازی پویش مردمی «درختی برای مادرم» همزمان بودن هفته درختکاری با ایام فاطمیه است، افزود: با این برنامه می‌توان جایگاه مادران را نیز در جامعه یاداوری کرد و بسیاری از ارزش‌های مغفول مانده در جامعه را احیا کرد.

نباتی‌نژاد با اشاره به اینکه با اجرای طرح پویش مردمی «درختی برای مادرم» می‌توان توسعه فضای سبز حجمی را در همه محلات اصفهان شاهد بود، اضافه کرد: چنانچه این پویش به بهانه‌های مختلف در سال‌های آینده نیز اجرایی شود می‌توان شاهد احیای باغ شهر اصفهان بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا