ارسال 230 اثر به دبیرخانه کنگره بزرگداشت « مولانا صافی تبریزی»

پایگاه خبری ارک خبر- آذربایجان شرقی:

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی خبرداد:

ارسال 230 اثر به دبیرخانه کنگره بزرگداشت « مولانا صافی تبریزی»

 رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی از دریافت 230 اثر در قالب شعر و مقاله توسط دبیرخانه کنگره بزرگداشت « مولانا صافی تبریزی» خبر داد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازنصر، حسن میلانی با اعلام این خبر گفت: از تعداد 230 اثر ارسالی به دبیرخانه 185 اثر در قالب شعر و 45 اثر در قالب مقاله به دبیر خانه کنگره بزرگداشت « مولانا صافی تبریزی» ارسال شده است.

وی افزود: از 185 قطعه شعر رسیده به دبیرخانه 114 قطعه شعر به داوری نهایی راه یافتند که از این تعداد 10 قطعه شعر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

وی ادامه داد: از 10 قطعه شعر منتخب و برگزیده، تعداد 5 قطعه شعر به زبان ترکی می باشد و 5 قطعه شعر  نیز در بخش شعرفارسی منتخب شده اند.

میلانی همچنین اظهار داشت: در بخش مقاله نیز از 45 مقاله رسیده به دبیرخانه 17 مقاله به داوری نهایی راه یافتند که از این تعداد 5 مقاله به عنوان آثار برتر، برگزیده و معرفی شدند.

وی بیان داشت: آثار رسیده به دبیرخانه کنگره بزرگداشت « مولانا صافی تبریزی» توسط دکتر جلیل نائبیان، مصطفی قلیزاده علیار، امیر علی آذرطلعت، محمد رنجبر باهر( محمد رنجی)، صالح سجادی، حسین حسنی افشرد و جعفر پوررضوی مورد داوری قرار گرفتند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی اضافه نمود: از مجموعه آثار رسیده 12 مقاله به صورت مجموعه مقالات و 50 شعر منتخب نیز در دو زبان ترکی و فارسی به صورت کتاب چاپ و منتشر خواهد شد.

گفتنی است، کنگره بزرگداشت «مولانا صافی تبریزی» 22 اسفند ماه سال جاری در محل مجتمع پتروشیمی تبریز، توسط شهرداری کلانشهر تبریز و با همکاری حوزه هنری استان آذربایجان شرقی و سایر نهادهای فرهنگی برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا