فرماندهان جوان شهید، بهترین الگو برای جوانان امروز است

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهید حسن شفیع‌زاده در تالار معلم تبریز که با استاندار و فرمانده سپاه عاشورا و دیگرفرماندهان نظامی و انتظامی وخانواده های شهدا و رزمندگان و پیشکسوتان 8 سال دفاع مقدس برگزارشده بود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه دفاع مقدس گفت : رهبری فرماندهان جوان دفاع مقدس را معجزه انقلاب نامیدند که در جوانی به ژنرال‌های کارکشته مبدل شدند.
رضایی گفت : اگر جوانان می خواهند در تمامی زمینه ها موفق شوند باید شهدا را به عنوان الگوی خود انتخاب کرده واز زندگی نامه آنان استفاده کنند .
وی با اشاره به زندگی نامه و وصیت نامه شهید اقا مهدی باکری اظهار داشت : جوانانی که می خواهند اشخاصی همچون شهید باکری ها و باقری هاباشند نباید منفعل و تماشاچی باشند بلکه باید در تمامی عرصه های فرهنگی، اجتماعی ” اقتصادی و سیاسی حضور فعال داشته باشند .
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: می‌خواهند مسیر شهدا را در کشورکوچک، ناموفق و شکست خورده معرفی کنند و برخی نیز جنگ و دفاع مقدسرا اشتباه و شکست‌خورده معرفی می‌کنند.
وی یادآور شد: جوان امروز نباید آرام، غیرفعال و بی‌جنب و جوش باشد و باید به رمز و رازهای این سرداران بپردازند و جاذبه وجودی آنان را کشف کنند.

وی افزود : با الگو گرفتن از این جوانان هیچ مانعی نمی تواند سر راه ملت ایران باشد و مردم فهیم ، غیور و شجاع ایران به راحتی از این موانع و تنگناهاچه در عرصه سیاسی و چه در عرصه اجتماعی همچون مشکلات مربوط به موادمخدر ، تورم و بیکاری به راحتی عبور خوهند کرد .
رضائی گفت: راه‌اندازی توپخانه سپاه در 40 روز صورت گرفت و همه متخصصان نظامی می‌دانند که این امر در 40 روز امکان‌پذیر نیست ومعجزه‌ای رخ داد و توپخانه سپاه در آزادسازی خرمشهر شرکت کرد.
فرمانده وقت سپاه پاسداران گفت: سپاهی که با تنها سلاح‌های سبک مانندکلاشینکف وارد جنگ با دشمن تا دندان مسلح شده بود بعد از پایان جنگ 700 قبضه توپ در اختیار داشت و اداره می‌کرد.

فرمانده سابق سپاه پاسداران الگوگیری جوانان امروز از فرماندهان جوان و جوانان نسل دفاع مقدس را نیازمند برنامه‌ریزی عملی و انتقال مسئولیت‌ها بهجوانان دانست و افزود: جوانان آن دوران مانند شهید شفیع‌زاده و باکریجوانان منفعل و غیرفعال نبودند بلکه قبل از جنگ نیز فعال و کوشا بوده و درمساجد و محله‌ها نقش مثبت ایفا می‌کردند.

وی با اشاره به روند مذاکرات هسته ای بین ایران و 1+5 گفت : حتی کسانیکه به فکر مذاکره با قدرت های خارجی هستند باید اقتدار و خطوط قرمزجمهوری اسلامی را رعایت کنند نه اینکه فقط بر مبنای قوانین، مذاکره کنند .
وی خطاب به مقامات ارشد دولت آمریکا گفت : مگر نمی گویید پرچمداردموکراسی و آزادی در جهان هستید پس چرا با ایجاد بحران و ناامنی درکشورهای اسلامی و منطقه همچون بحرین برای هر سنی، یک و برای هر 10 شیعه ، یک حق رای قایل هستید ؟
رضایی گفت: ایران در مذاکرات برای سومین بار در حال تست آمریکا است کهآیا این کشور با ملت ایران صادق است یا خیر! و نخست وزیر جنایت‌کاراسرائیل نیز دائم صحبت می‌کند و برایش کف می‌زنند با این هدف که روندمذاکرات منقطع شود.
وی با بیان اینکه اوباما ظاهرا قدری عاقل شده است،گفت: اوباما می‌داند جنگباعث اقتدار تاریخی مردم ایران شده و تحریم‌ها هم باعث پیشرفت کشورمان،بنابراین راهی به جز مذاکره با کشورمان در پیش ندارد.
رضایی گفت: چرا ملت های منطقه در مانند مردم کشورهایی بحرین وعربستان از حق رای مساوی برخوردار نیستند و غرب از انسان‌های وحشی و تروریست منطقه حمایت می‌کند و سئوال اینجاست که مگر جمهوری اسلامیایران چه خطری برای آنان دارد که در مقابل ایران از تکفیری‌ها حمایت می‌کندو جمهوری اسلامی ایران را مانعی برای اهداف خود می‌دانند.
محسن رضایی گفت : جمهوری اسلامی ایران ، ملت های مظلوم منطقه را ازدست حکام دست نشانده مستبد غرب، آزاد می کند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا