بروز رفتار منطقی در دانش آموز وابسته به عملکرد سیستم آموزشی است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، مرضیه مسگرزاده روز دوشنبه در همایش سرگروه های آموزش درس ریاضی دوره اول متوسطه کشور، با بیان اینکه آموزش و تربیت 2 بال در هم تنیده هستند، افزود: نقش دبیر ریاضی در تربیت نقش مهمی است و نباید آن را دست کم گرفت.
معاون مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش کل مجموعه آموزشی را یک سیستم واحد توصیف و اشاره کرد: اگر هر شخصی به تنهایی عمل کند، دانش آموز را با تربیت جزیره ای، بار می آورد.
مسگرزاده اظهار کرد: مقوله تربیت موضوع آموزش را هم در بر می گیرد، زبان بدن معلم، حرکات، رفتارهای مختلف و تمام گفته های وی در واقع دانش آموز را تربیت می کند.
وی به ضرورت نگاه تحول گرانه در گفتمان مشترک گروه ریاضی اشاره و تاکید کرد: برای ریل گذاری صحیح مسیر توسعه آموزش ریاضی در کشور، نیازمند تغییر بنیادین در نگاه و عملکردمان هستیم.
معاون مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تحول زمانی رخ می دهد که خود معلم اراده کند برای آن تغییر گام بردارد.
مسگرزاده خاطرنشان کرد: نزدیک به 22 هزار دبیر ریاضی داریم و میانگین نمره ریاضی دانش آموزان 9 است و این موضوع یعنی این گروه نیازمند یک تحول اساسی در نگرش به موضوع تدریس است.
وی وضعیت تدریس ریاضی در کشور را نامطلوب عنوان کرد و گفت: در راستای رفع نواقص گروه ریاضی اقداماتی انجام شده است، که امیدواریم به سرانجام برسد.
به گزارش ایرنا، این همایش 2 روزه با حضور همه سرگروه های ریاضی کشور در سالن فرهنگیان زنجان برگزار شد.
3216/3001
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: مینا افشاری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا