تهدید‌های همه جانبه برای گردشگری یونان

سیل مهاجران افسارگسیخته و پناهندگان غیر قانونی، مشکلات بانکی و مالی، تیرگی روابط با واشتنگتن و تصویر ناآرامی در خیابان‌های آتن، گردشگری یونان را از همه طرف محاصره کرده است.

1423075190-76293-4

به گزارش خبر گزاری ارک به نقل از خبرگزاری”کازیمیرینی” یونان، با وجود روزنه‌های امید درماه‌های اخیر، سیل مهاجران افسارگسیخته و پناهندگان غیر قانونی، مشکلات بانکی و مالی، تیرگی روابط با واشتنگتن و تصویر ناآرامی در خیابان‌های آتن، گردشگری یونان را از که پس از مدت‌ها شوک و زیان مستمر با مخاطرات جدی چند جانبه‌ای مواجه است.
گردشگری این کشور به دلایل متعددی درچنگال آسیب مانده است. مسائلی چون بی ثباتی اقتصادی ، مسائل ناشی ازمهاجرت و انتشار تصویرهای متعدد از آشوب های خیابانی در آتن و همچنین بروز تنش در روابط آتن و واشتنگتن درپی اعمال لایحه یونان که مسیر را برای آزادی محکومان به فعالیت های تروریستی هموار می‌کند، از جمله این دلایل است.
طبق همین گزارش ناتوانی آشکار دولت درساماندهی مسئله مهاجرت سبب نگرانی‌های عمده دربرخی مقاصد مهم گردشگری یونان همانند جزایر شرق اژه شده است که بدشت از سیل مهاجران و پناهندگان غیر قانونی آسیب دیده‌اند.
دراین میان صاحبان کسب و کار درمرکز آتن بشدت نگران هزاران مهاجری هستند که در میدان های مرکزی چادر زده‌اند و براین مسئله مشکل تظاهرات خیابانی و اشوب های گاه بگاه را نیز باید افزود که همچنان هرازچندگاهی از سر گرفته می‌شود.
دراین میان جریان سفر گردشگران امریکایی به یونان که انتظار میرفت امسال شاهد رشد و رونق تازه‌ای باشد با خطر مواجه شده و به نظر می‌رسد که ابرهای تیرگی رابطه قبلا خوب واشتنگتن و آتن را دربرگرفته است. این وضعیت قطعا برجریان سفر گردشگران امریکایی به یونان اثر گذار خواهد بود.
این در حالی است که یونان طبق گزارش‌های رسمی از سوی موسسات گردشگری درماه مارچ گذشته شاهد تنزل 26 درصدی ثبت نام از سوی گردشگران آلمانی و نیز سقوط بازار گردشگری یونان در میان گردشگران بریتانیایی بوده است.
مسئله مهم دیگر، ناتوانی مقامات محلی در پاسخگویی به تعهدات اولیه خو دبرای تامین نیازهای مالی در فصل اوج گردشگری است که با توجه به قانون تسلیم اجباری ذخایر نقدی به بانک مرکزی یونان است که سبب نگرانی شدید صاحبان کسب و کار دریونان شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا