در ديدار شهردار اصفهان با مدير و نماينده دفتر منطقه‌اي يونسكو در تهران مطرح شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در ديدار شهردار اصفهان با مدير و نماينده دفتر منطقه‌اي يونسكو در تهران مطرح شد؛

بررسي راه‌هاي همكاري يونسكو با شهرداري اصفهان/ اصفهان قطب توريسم درماني منطقه مي‌شود

مدير و نماينده دفتر منطقه‌اي يونسكو در تهران به همراه هياتي بلندپايه از برخي سفارتخانه‌هاي كشورهاي خارجي با مهدي جمالي‌ن‍ژاد شهردار اصفهان ديدار و گفت و كردند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌اي شهرداري اصفهان، جمعي از سفيران و نايب سفيران كشورهاي صربستان، افغانستان، هلند و غنا به همراه مدير و نماينده دفتر منطقه‌اي يونسكو در تهران با مهدي جمالي‌ن‍ژاد شهردار اصفهان ديدار و گفت و كردند.

بررسي راه‌هاي همكاري يونسكو با شهرداري اصفهان در زمينه‌هاي مختلف مانند فرهنگ، شهرهاي خلاق، حفظ ميراث فرهنگي، طرح پياده‌سازي دوچرخه‌سواري در شهرهاي ديگر به كمك شهردار اصفهان، بررسي راه‌هاي همكاري شهرداري اصفهان با نمايندگان و  سفيران سفارتخانه‌هاي حاضر در نشست و بازديد از شهرك علمي تحقيقاتي اصفهان از جمله موارد و اهدافي بود كه در اين نشست مطرح شد.

اصفهان در راس توسعه ايران قرار دارد

خانم استركيش لاروش مدير و نماينده دفتر منطقه‌اي يونسكو در تهران در اين نشست با بيان اينكه يونسكو همواره ارتباط ويژه و نزديكي با شهر اصفهان داشته، اظهار كرد: شهر اصفهان با قرار داشتن در راس توسعه كشور نقش مهمي در ميان شهرهاي ايران دارد و جا دارد از شهردار محترم اصفهان و همچنين استاندار اين استان بابت حفظ ميراث تاريخي اين شهر كمال تشكر را داشته باشم.

وي تصريح كرد: اصفهان كانون تمدن و فرهنگ، پايتخت فرهنگ و تمدن ايران و شهر مساجد و كليساها است. اين شهر علاوه بر اينكه داراي مناظر بسيار زيبايي است داراي صنايع دستي بسيار معروفي نيز مي‌باشد.

اصفهان به قطب صنعت گردشگري منطقه در زمينه توريسم درماني تبديل مي‌شود

شهردار اصفهان نيز در اين نشست ضمن معرفي كاملي از شهر اصفهان اظهار كرد: رويكرد شهرداري در برنامه 1400 معرفي اصفهان به عنوان شهر دانش دوست و دانش محور است تا بازگشتي به هويت، شكوه و عظمت گذشته خود داشته باشد.

وي با بيان اينكه ما نه تنها توسعه كمي بلكه توسعه كيفي شهر اصفهان را نيز مدنظر داريم، تصريح كرد: هدف شهرداري ارتقاي شاخص‌هاي زندگي شهروندي است كه در همين راستا تلاش شده با ارتقاء ديپلماسي شهري از تجارب كشورهاي ديگر نيز استفاده كنيم.

جمالي نژاد ارتقاء ديپلماسي شهري را جزو برنامه‌هاي شهرداري دانست و افزود: در سال‌هاي اخير ارتباط اصفهان با شهرهاي خواهر خوانده بسيار زياد شده و تفاهمنامه‌هايي در قالب موضوعات مختلف اقتصادي، اجتماعي و شهري با برخي از اين شهرها و كشورها به امضا رسانده‌ايم.

وي با بيان اينكه اخيرا اصفهان ثبت جهاني در حوزه صنايع دستي شده و علاوه بر پيوستن به شبكه شهرهاي خلاق به عنوان پايلوت شهردوستدار كودك در منطقه نيز توانسته خود را مطرح كند، ادامه داد: راه‌اندازي دو مركز مديريت فناوري هاي نوين شهري و مديريت خلاقيت و نوآوري در شهرداري اصفهان مي‌تواند راهبردهاي تبديل اصفهان به شهرهاي خلاق جهان را تسريع و تسهيل كند.

شهردار اصفهان اضافه كرد: اميدواريم ارتباط اصفهان با شهرها و كشورهاي ديگر بيشتر شده و بتوانيم با استفاده از تجارب آنها در زمينه‌هاي گوناگون استفاده كنيم.

وي با بيان اينكه برنامه‌هاي بسيار خوبي در آينده نزديك براي شهر اصفهان پيش‌بيني شده گفت: همايش فناوري‌هاي نوين شهري در سال آينده برگزار مي‌شود و نياز است يونسكو با افتتاح دفتر در اصفهان فرصتي براي معرفي هرچه بهتر اصفهان به شهرها و كشورهاي ديگر فراهم كند.

جمالي‌نژاد در ادامه با اشاره به پروژه شهرك سلامت اصفهان تاكيد كرد: با راه‌اندازي اين مركز در آينده‌اي نزديك كه از بهترين پزشكان ايراني و پيشرفته ترين تجيهزات پزشكي در آن استفاده خواهد شد، اصفهان به قطب صنعت گردشگري در زمينه توريسم درماني در كشور و منطقه تبديل خواهد شد.

وي ابراز داشت: قديمي‌ترين دانشگاه پزشكي جهان شايد در اصفهان و ايران نبوده اما قديمي‌ترين دانشگاه پزشكي موجود جهان به نام مدرس ابن سينا هم اكنون در اصفهان قرار دارد و شهرداري اصفهان با احيا اين مكان تصميم دارد طب سنتي ايران را به طور مجدد احيا كند.

شهردار اصفهان همچنين در اين نشست پيشنهاد شهرداران دوچرخه‌سوار را مطرح كرد كه با استقبال نماينده يونسكو همراه شد.

photo_2017-03-20_12-17-54

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا