ادامه حملات تجاوزکارانه ائتلاف عربی به جنوب و شمال یمن

همزمان با ادامه حملات تجاوزکارانه ائتلاف عربی به جنوب و شمال یمن، انصارالله و ارتش در عدن و مأرب پیشروی کرده و تروریست‌های القاعده را مجبور به فرار به سمت استان حضرموت کردند. همچنین ارتش و کمیته‌های مردمی به مواد غذایی و کمک‌های پزشکی دست یافتند که جنگنده‌های عربستانی برای تروریست‌های القاعده در منطقه “الوهط” انداخته بودند.

به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، در پی پیشروی گسترده و سریع ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در “مأرب” تروریست‌های القاعده به سمت استان حضرموت گریختند.

در حملات ارتش به تروریست‌های القاعده، 20 فرد مسلح که در حال تلاش برای پیشروی در فرودگاه عدن بودند، کشته و بازداشت شدند.

درگیری‌های شدیدی نیز میان انصارالله و نیروهای قبایل و حامی عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن رخ داد که موجب کشته شدن چندین تن شد.

نیروهای انصارالله کنترل مرکز “خور مکسر” در شهر عدن را نیز در میان درگیری‌های شدید با نیروهای منصور هادی در دست گرفتند.

به گزارش منابع یمنی طی درگیری‌های شدید در شهر عدن طی ساعات گذشته ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند.

این درگیری‌ها در حالی رخ می‌دهد که جنگنده‌های ائتلاف “طوفان قاطع” همچنان به حملات خود به پایگاه‌های شیعیان حوثی و تجاوز آشکار به یمن ادامه می‌دهند.

جنگنده‌های ائتلاف در ادامه حملات وحشیانه خود به یمن پل حیاتی را در منطقه “سماره” در شمال استان “إب” برای قطع مسیرهای کمک رسانی به شیعیان حوثی در تعز و عدن و همچنین پادگان‌های وابسته به ارتش را در غرب صنعاء بمباران کردند.

جنگنده‌های ائتلاف عربی همچنین حملاتی را به مقر پلیس در شهر البیضاء انجام داده که به کشته و زخمی شدن چند سرباز منجر شد.

این جنگنده‌ها همچنین حملاتی را به محور نظامی “عتق” در استان شبوه واقع در جنوب یمن و استان‌های صعده و حجه در شمال انجام دادند.

در همین راستا ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به مواد غذایی و کمک‌های پزشکی دست یافتند که جنگنده‌های عربستانی برای تروریست‌های القاعده در منطقه “الوهط” از توابع استان لحج انداخته بودند.

همزمان با این تحولات میدانی خالد بحاح، نخست وزیر مستعفی یمن در نخستین مصاحبه تلویزیونی از زمان فرار از این کشور گفت که حملات علیه حوثی‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با این ادعا که حوثی‌ها با القاعده نمی‌جنگند، گفت: ما خواهان تشکیل سامانه امنیتی و نظامی واقعی برای مقابله با تندروی هستیم.

در همین حال راجح بادی، سخنگوی دولت مستعفی یمن نیز اعلام کرد که دولت یمن درخواست خود را برای عضویت در شورای همکاری خلیج فارس ارائه خواهد داد.

دکمه بازگشت به بالا