آبشار دوآب کردکوی

مناطق شمال و سلسه کوه ها و جنگل هایش همواره زبان زد مردم نقاط دیگر بود . در این میان سهم به سزایی از این زیبایی و سرسبزی را جنگل های کردکوی و اطراف آن دارند.

 آبشار دوآب  یکی از زیباترین مناطق طبیعی و گردشگری  در روستای بالاجاده می باشد. این آبشار در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان کردکوی، در غرب استان گلستان واقع شده است. جنوب این شهرستان را ارتفاعات البرز شرقی تشکیل می‌دهد، که مهمترین کوههای آن درازنو و زمه کوه، چلستان، جهان نما، پلاش و حداکثر ارتفاع آن از سطح دریا به ۳۵۰۰ متر می‌رسد.

آبشار دو آب

 آبشار دوآب در داخل كوه و در ميان درختان انبوه و سرسبز و در عمق جنگل در منطقه اي به نام دوآب قرار گرفته است. دراین منطقه 2 رودخانه جریان دارد که از ارتفاع البزر سرچشمه گرفته و پس از طی مسافتی در دل جنگل در منطقه دو آب به یکدیگر می پیوندن و آبشار دو آب را بوجود می آورند. ارتفاع آبشار حدود 14 متراست.

از ويژگي هاي مهم و پرجاذبه منطقه کردکوي، وجود دو دهکده ييلاقي بنامهاي درازنو و جهان نما است که در فصول بهار و تابستان، بسياري از گردشگران بومي و غيربومي را به سوي خود جذب مي کنند. اين دو مجموعه که يکي در مجاورت و ديگري در درون منطقه حفاظت شده جهان نما قرار دارند، محلي مناسب جهت تفرج، تسکين روان، و فعاليت هاي تحقيقاتي است. آبشار زيبا دوآب تنها بخشي از هزاران جاذبه طبيعي و زيباي اين بهشت گمشده است. از ديگر آبشارهاي گزارش شده از اين منطقه مي توان به آبشار هفت طبقه و آبشار جم اشاره کرد.

13657978767

در ارتفاعات پايين درختان ممرز، انجيري، توسکا، لرگ، در ارتفاعات متوسط درختان راش، ملچ، نمدار، افرا، و در ارتفاعات بالاتر درختان ارس، بلوط و سرو کوهي مي رويند. در جنوب شهرستان کردکوي جنگل تا خط الراس کوه هاي دراز نو گسترش داشته و يکي از انبوه ترين جنگل هاي خزري را تشکيل مي دهد. شيب تند زمين در اين منطقه، موجب پيدايش رودهاي پرآبي شده است.

136579787610

منبع:arktourism.ir

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا