برگزاری نمایشگاه صنایع دستی گروه هنرمندان «نصف جهان» در «نقش خانه هنرهای سنتی »

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی گروه هنرمندان «نصف جهان» در «نقش خانه هنرهای سنتی »

نمایشگاه گروه هنرمندان «نصف جهان» در رشته های مختلف صنایع دستی، با مشارکت هنرمندان جوان در این رشته ها در محل گالری «نقش خانه هنرهای سنتی» برگزار می گردد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اصفهان؛ جعفر جعفر صالحی، سرپرست معاونت صنایع دستی استان اصفهان از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی با همکاری و مشارکت «گروه هنرمندان نصف جهان» با هدف ایجاد تعامل و فراهم نمودن زمینه توسعه این هنرهای اصیل و ماندگار بین جوانان علاقمند خبر داد.
سرپرست معاونت صنایع دستی استان تصریح کرد: از دیگر اهداف برگزاری چنین نمایشگاههایی ایجاد زمینه اشتغال بر پایه هنر ایرانی و نیز معرفی و تشویق هنرمندان جوان، فعال و علاقمند است.
وی با اشاره به اهمیت پرداختن به چنین هنرهای اصیل و ارزشمندی عنوان کرد: با ایجاد زمینه توسعه و تولید هنر فاخر و ساخته دست هنرمند ایرانی باید زمینه های ورود صنایع دستی خارجی را از بین برده و در راه صدور صنایع دستی ایرانی به اقصی نقاط جهان حرکت کنیم.

راضیه حسینی؛ مدیر گروه هنرمندان«نصف جهان» در رابطه با برگزاری این نمایشگاه بیان داشت: در این نمایشگاه که از تاریخ دوم تا نهم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می گردد، آثاری در رشته های سرمه دوزی، نقده دوزی، پارچه قلمکار، خاتم کاری، خوشنویسی و تذهیب، نگار گری، پوشاک سنتی، معرق چوب، معرق چرم، منبت چوب، زیور آلات سنتی و نقاشی روی کاشی به نمایش در خواهد آمد.
وی با اشاره به برگزاری ورکشاپ توسط هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه تصریح کرد: سعی داریم در طول برگزاری این نمایشگاه با اجرای ورکشاپ در رشته های مختلف صنایع دستی در راستای جذب هرچه بهتر مخاطبین و ایجاد زمینه علاقمندی در این مخاطبین حرکت نموده و به سمت رونق بیشتر این گونه هنر های ارزشمند و اصیل قدم برداریم.
مدیر گروه هنرمندان«نصف جهان» گفت: در این نمایشگاه شانزده نفر از هنرمندان جوان به نام
آقایان مقداد منصوری، اصغر خیری، ابو طالب خانی، مهدی کاظمی، حامد کسایی و خانم ها راضیه حسینی، فرحناز گرک یراق، دلبر در خوش،الهام عنایتی، آسیه جانثاری، زهرا رحیمی، سحر جانثاری، فرزانه انعامی، زهرا شمشی، لیلا ملا حسینی، فهیمه ژیانی و تبسم ایلخان مشارکت خواهند داشت.
لازم به ذکر است نمایشگاه صنایع دستی گروه هنرمندان«نصف جهان» از روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه سال جاری ساعت 11 صبح در محل « نقش خانه هنرهای سنتی» (میدان امام، ابتدای بازار مسجد شیخ لطف الله) افتتاح و تا تاریخ نهم اردیبهشت ماه همه روزه از ساعت 10 تا 21 آماده بازدید علاقمندان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا