همراه با برنامه های سازمان فرهنگی تفریحی در هفته نکوداشت اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

همراه با برنامه های سازمان فرهنگی تفریحی در هفته نکوداشت اصفهان
سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان همزمان با هفته نکوداشت اصفهان 3 تا 9 اردیبهشت برنامه های متنوعی را برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان همچون سال های گذشته امسال نیز همزمان با هفته نکوداشت اصفهان 3 تا 9 اردیبهشت، برنامه های متنوعی را برنامه ریزی کرده است.
نمایشگاهی به نام “دوباره اصفهان”
“دوباره اصفهان” عنوان نمایشگاهی است که به مناسبت هفته نکوداشت از 2 تا 4 اردیبهشت ماه با محوریت نمایش آثار و محتواهای مربوط به شهر اصفهان شامل سفرنامه های توریست های سفر کرده به این شهر، مطبوعات قدیمی و محلات و … در کتابخانه مرکزی مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.
اسناد تاریخی قدیمی اصفهان در قالب 25 تابلو و همچنین 25 عنوان کتاب در مورد شهر اصفهان در این نمایشگاه به نمایش در می آید.
جشنواره موسیقی “ترنم زنده رود”
هنرسرای خورشید به عنوان دفتر نخصصی موسیقی اصفهان نیز به مناسبت این هفته و در ادامه سال های گذشته چهارمین جشنواره موسیقی غیررقابتی اصفهان با عنوان “ترنم زنده رود” را از 5 تا 12 اردیبهشت ماه هر شب ساعت 20:30 برگزار می کند.
گروه های موسیقی رهاب، مقام، ژولیاگ، نغمه اصفهان، چکادتاراز، آوا، چکاوک و اتانین در محل هنرسرای خورشید به اجرای برنامه می پردازند.
بزرگداشت مقام معمار و روز شیخ بهایی
همزمان با روز بزرگداشت شیخ بهایی، بزرگداشتی به مناسبت مقام معمار از سوی انجمن علمی دانشگاه هنر اصفهان با همکاری مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می شود.
پروفسور “محمد منصور فلامکی” استاد دانشگاه تهران در این مراسم با محوریت نقش شالوده های تدوینی در آفرینش فضای معماری، در جمع دانشجویان و اساتید و چهره های سرشناس در حوزه های مختلف سخنرانی خواهد کرد.
تکریم پیشکسوتان معماری سنتی اصفهان از جمله استادان مرتضی پاک نژاد، حسین عابدین، رحمت اله رضایت و نعمت اله رضایت و تقدیر از برندگان مسابقات عکاسی و کروکی با اهدای جوایز از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود.
برنامه بزرگداشت مقام معمار و روز شیخ بهایی، سوم اردیبهشت ماه سال جاری ساعت 17 در محل دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان(توحیدخانه) برگزار می شود که شرکت در این برنامه برای کلیه علاقمندان آزاد و رایگان است.
نمایشگاه عکس “فاصله های تساوی”
همزمان با هفته نکوداشت روز اصفهان نمایشگاه عکس “مجید کورنگ بهشتی” و “ژوزف پولروس” عکاس اتریشی با عنوان ” فاصله های متساوی” روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه 1396 ساعت17 در گالری شماره 6 موزه هنرهای معاصر اصفهان گشایش می یابد.
در این نمایشگاه 25 اثر در ابعاد گوناگون از این دو هنرمند تا تاریخ 4 خرداد ماه به نمایش درخواهد آمد.
نمایشگاه “رود زنده هنر 2 “
آیین گشایش نمایشگاه “رود زنده هنر 2 ” پیش آورد هنر معاصر اصفهان شامل 35 اثر از آثار”اکبر مصری پور” همزمان با هفته نکوداشت اصفهان، روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه 96ساعت17 در محل موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار خواهد شد.
موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، شناساندن هر چه بهتر هنر و هنرمندان شهر در بین مردم و هنردوستان را از وظایف اصلی خود می داند. این مهم با برگزاری رویدادها و نمایشگاه های هنری با سه رویکرد کلی آموزش محور، جریان ساز و پژوهش محور پی گرفته می شود. از طرفی تلاش برای ایجاد پل ارتباطی بین هنرمندان پیشکسوت شهر اصفهان با مردم و به ویژه نسل جوان نیز همواره در دستور کار موزه قرار داشته است.
دومین نمایشگاه از این رویداد” رود زنده هنر” علاوه بر نمایش آثار دوره های مختلف هنرمند پیشکسوت عرصه نگارگری “اکبر مصری پور” در محل موزه هنرهای معاصر اصفهان و همزمان با نمایشگاه ایشان مراسم افتتاحیه ای نیز باحضور تعدادی از مسوولین، مدیران و هنرمندان برجسته شهر همان روز ششم اردیبهشت ماه ساعت17 در سالن توحیدخانه دانشگاه هنر اصفهان برگزار خواهد شد.
برگزاری آئین افتتاحیه جشن نکوداشت هفته اصفهان در سینما فلسطین، رونمایی از مجموعه مستند مشاغل اصفهان در قالب 9 لوح فشرده، اجرای حضوری راه یافتگان به مرحله دوم جشنواره استندآپ کمدی در کتابخانه مرکزی، رونمایی از مجموعه صوتی “سرود اصفهان، آوای اصفهان و استاد تاج اصفهانی”، اجرای سرودهای اصفهان در چندنقطه از شهر اصفهان و … از دیگر برنامه های این سازمان در هفته اصفهان است.
شهروندان علاقه مند برای آگاهی بیشتر از جدول برنامه های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان می توانند به سایت esfahanfarhang.ir مراجعه کنند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا