احياي ميراث گرانقدر مكتب فلسفي اصفهان با ايجاد خانه حكمت/ شهرداري اصفهان حامي زنده كردن مكتب الهي شيعيان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

احياي ميراث گرانقدر مكتب فلسفي اصفهان با ايجاد خانه حكمت/ شهرداري اصفهان حامي زنده كردن مكتب الهي شيعيان

مدير اجرايي خانه حكمت اصفهان گفت: براي احياي علومي مانند فلسفه، عرفان و فقه خانه حكمت اصفهان ايجاد شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، سعيد محمدي با اشاره به افتتاح خانه حكمت و با بيان اينكه اين خانه از سلسله خانه هاي مورد حمايت شهرداري اصفهان است، اظهار كرد: شهر اصفهان از ديرباز مهد علما، حكما و فلاسفه بزرگ جهان اسلام بوده است كه از حوزه هاي مختلف در اين شهر گرد هم مي آمدند و در علومي مانند نجوم، فلسفه، كلام، عرفان و فقه به تحقيق و پژوهش مي پرداختند.

وي تصريح كرد: به همين دليل تصميم بر اين گرفته شد براي احياي اين علوم با همت جمعي از اساتيد حوزه و دانشگاه اقدام به تاسيس و ايجاد يك موسسه علمي، فرهنگي و آموزشي شود تا اين موسسه نسبت به احياي اين ميراث گرانقدر و بزرگ مكتب فلسفي اصفهان اقدام كند.

مدير اجرايي خانه حكمت اصفهان با بيان اينكه ما از مكتب فلسفي اصفهان به عنوان حكمت الهي شيعيان ياد مي كنيم، ادامه داد: حكمت الهي شيعي تلفيقي از فقه، قرآن و برهان است.

وي بيان داشت: خانه حكمت و فلسفه اصفهان داراي هيات امنايي است كه اين هيات عهده دار ايجاد، اجرا و زنده نگاه داشتن اين خانه است كه اعضاي آن را شخصيت هاي بزرگواري مانند آيت الله سيد محمد خامنه اي، حضرت آيت الله العظمي مظاهري، آيت الله فياضي، دكتر داوري اردكاني، دكتر ديناني، دكتر اعناني، دكتر خسرو پناه، دكتر طالبي، دكتر حسين كلباسي ، دكتر مهدي دهباشي، دكتر جعفر شاه نظري و دكتر علي كلباسي زاده تشكيل مي دهند.

محمدي افزود: قرار است در اين خانه كلاس ها و دوره هاي آموزشي فلسفه، منطق، عرفان و حكمت، سلسله نشست ها و جلسات و همايشات مختلف، تصحيح و چاپ متون مختلف فلسفي و كارهاي بسيار ديگر در حوزه مباحث ذكر شده برگزار و انجام شود.

وي با اشاره به عملكرد شهرداري در احداث خانه حكمت، تاكيد كرد: شهرداري اصفهان به عنوان يك نهاد اثر گذار و متولي مسائل شهري، نقش اصلي در برپايي اين خانه را به عنوان حامي داشته است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا