۹ سارق حرفه ای و مالخر در آذربایجان شرقی دستگیر شدند

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

توسط ماموران نیروی انتظامی؛

۹ سارق حرفه ای و مالخر در آذربایجان شرقی دستگیر شدند

شش سارق حرفه ای و سه مال خر توسط ماموران نیروی انتظامی آذربایجان شرقی دستگیر شدند.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، ماموران نیروی انتظامی فرماندهی آذربایجان شرقی در قالب طرح ارتقای امنیت اجتماعی، شش سارق حرفه ای را در شهرستان های هشترود، اهر و بناب دستگیر کرده و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی دادند.

دستبند پلیس هشترود بر دستان سارق حرفه ای

فرمانده انتظامی شهرستان هشترود ظهر شنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت و با انجام یکسری کار تخصصی در این زمینه هویت سارق احراز و محل سکونت وی شناسایی شد.

سرهنگ محمدتقی سلطانی در ادامه اظهار داشت: ماموران بعد از شناسایی متهم وهماهنگی با مراجع قضائی در یک اقدام غافلگیرانه سارق را دستگیر کردند که متهم در بازجویی به هفت فقره سرقت اعتراف کرد.

فرماندهی انتظامی شهرستان هشترود با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهم اموال مسروقه به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال را کشف کردند، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ سلطانی گفت: به منظور جلوگیری از سرقت منزل، به شهروندان توصیه می کنیم از نگهداری وجوه نقد زیاد، اشیاء قیمتی و اسناد و مدارک در منزل و محل هایی که سارقان به سهولت به آنها دسترسی پیدا می کنند خودداری کرده و حتی المقدور در صورت نگهداری این اشیاء‌ در منزل از گاوصندوق هایی که از استحکام لازم برخوردار است،   استفاده کنند.

دستگیری سارقان منزل در اهر

فرمانده انتظامی شهرستان اهر نیز از دستگیری سارقان منزل در این شهرستان خبر داد و افزود: در پی وقوع دو فقره سرقت منزل در شهرستان اهر، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه  در دستور کار مامورین انتظامی شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ یونس منفرد در ادامه گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با انجام تحقیقات گسترده و بکار گیری شیوه های فنی  پلیسی موفق به شناسایی دو سارق منزل و محل اختفای آنها شده و آنها را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: متهمان دربازجویی های  تکمیلی و فنی پلیس و مواجهه با دلایل و ادله محکم و غیر قابل انکار به ۲ فقره سرقت منزل و فروش اموال مسروقه در شهرستان اهر اعتراف کردند.

وی در ادامه افزود: سه نفر مالخر نیز در این زمینه شناسایی و با دستگیری آنها کلیه اموال مسروقه کشف و تحویل مالباختگان شد و سارقان به همراه مالخران پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

کشف اموال مسروقه از سارقان در شهرستان بناب

فرمانده انتظامی شهرستان بناب نیز با اشاره به دستگیری سارقان حرفه ای منزل در این شهرستان اظهار داشت: در پی مراجعه شهروندی به کلانتری در خصوص سرقت اموال و طلاجات از منزل او، مأموران پلیس آگاهی شناسایی سارقان را در دستور کار قرار دادند.

سرهنگ رمضان الله وردیان در تشریح این خبر گفت: یکی از سارقانی که برای فروش انگشتر سرقتی وارد مغازه ای شده بود، توسط ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد و در تحقیقات و بازجویی ها به همدستی دو نفر دیگر اعتراف کرد.

وی با اشاره به اموال کشف شده تصریح کرد: این سه نفر از هشت باب منزل انواع طلاجات، دوربین عکاسی، لپ تاپ، سکه طلا، ساعت مچی، انواع لباس، پرده، ظروف مسی، گوشی موبایل، چمدان و پول نقد را سرقت کرده بودند که ارزش  ریالی آن ها یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برآورد شده است و متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل دادسرا شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا