کشف آثار معماری در تپه قلعه کولک سیستان

خبرگزاری ارک: عملیات گمانه زنی به منظور لایه نگاری تپه قلعه کولک سیستان به کشف آثار معماری، قسمتی از یک النگو ، میخ کوچک، سفال و بقایای یک ظرف فلزی انجامید .

به گزارش حوزه میراث باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری جواد علایی مقدم سر پرست هیأت کاوش در تپه قلعه کولک در اولین نشست تخصصی پژوهشکده باستان شناسی در سال 94 این خبر را اعلام  کرد.

وی گاهنگاری و شناسایی دوره های استقرار محوطه ، شناسایی حدود و گسترش دوران هخامنشی در بخش شمال سیستان و شناسی حدود گسترش عصر مفرغ در بخش شمال سیستان را از اهداف این لایه نگاری بر شمرد.

علایی با اشاره به وجودیک هزارو 663محوطه تاریخی در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تپه قلعه کولک از جمله محوطه های حائز اهمیت و بزرگ سیستان محسوب می شود که در 22کیلومتری شمال زابل واقع شده است.

جواد علایی مقدم خاطر نشان ساخت که تپه قلعه کولک از معدود حصارهای دوران تاریخی است که در ساخت آن از آجر استفاده شده است.باستان شناس با بیان اینکه 65اتاقک کنگره ای می توان برای این مجموعه متصور شد افزود: لایه نگاری های انجام شده در تپه قلعه کولک نشان می دهد این محوطه تاریخی تک دوره ای است .

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا