جوانان کاشانی به استقبال «سبک زیبای زندگی» رفتند

پایگاه خبری ارک خبر- کاشان:

با محوریت فضای مجازی

جوانان کاشانی به استقبال «سبک زیبای زندگی» رفتند

ویژه برنامه سبک زیبای زندگی با محوریت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در تالار غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان به مناسبت اعیاد شعبانیه و روز جوان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، حجت الاسلام مسلم وافی در این ویژه برنامه با بیان اینکه نمی توان با قطعیت از پیامد منفی یا مثبت فضای مجازی سخن گفت اظهار کرد: اگر بخواهیم به درستی با فضای مجازی مواجه شویم باید منطقی اندیشیده و طبق قاعده ای مشخص رفتار کنیم.

وی ایجاد حرکت شیطانی و تضعیف جبهه حق را یک قاعده برای بررسی فضای مجازی دانست و گفت: دشمن با وارد کردن شبهه, اعتقادات را نشانه می گیرد و با مطرح کردن شبهه ای انگیزه دین مداری را زایل می گرداند و بیشترین سرمایه گذاری در این عرصه در بخش دانشگاه ها و در میان جوانان صورت می پذیرد.

این کارشناس دینی در حوزه فضای مجازی, افزود: به یقین فضای مجازی بهترین ابزار دشمن برای تخریب این اعتقادات به شمار می رود که می تواند باورهایی که یک جوان با آن رشد کرده را تخریب نماید.

وافی، در خصوص کارکرد مثبت و منفی فضای مجازی نیز بیان کرد: حال باید بررسی کنیم آیا فضای مجازی فواید بیشتری به بشر می رساند یا آنکه دربردارنده مضرات زیادتری است تا برای انتخاب راهبرد مناسب برای مواجهه با این فضا، آماده باشیم.

وی با یادآوری اظهارنظر 20 سال پیش وزیر وقت امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آن سال  ها اسلام دین سوم دنیا محسوب می شد و در نهایت پیش بینی گسترش این تفکر به عنوان دین نخست

جهان صورت پذیرفت و بر همین اساس وزیر امور خارجه آمریکا از لزوم جلوگیری از این توسعه سخن گفت.

این پژوهشگر، سپس به تصویب قانونی برای مقابله با رشد اسلام در قالب چهار محور اشاره و عنوان کرد: گسترش فضای سایبری، توسعه شبکه های ماهواره ای، ساخت فیلم های سینمایی و تولید بازی های رایانه ای از جمله محورهای طراحی دشمن در این زمینه به شمار می رفت.

وافی با اشاره به رویکرد ساخت بازی های رایانه ای گفت: دشمن مقصود خود را در قالب این بازی ها با راهبرد اثرگذاری غیرمستقیم و شرططی پذیری برای جامعه هدف خود یعنی کودکان به مرحله اجرا در می آورد.

وی به نمونه هایی از بازی های رایانه ای با ایدئولوژی تخریب چهره مسلمانان اشاره کرد و به تشریح المان های اسلیمی موجود در این بازی ها پرداخت.

مجتبی رضازاده مشاور شهردار و مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان نیز در این ویژه برنامه با تأکید بر لزوم پرداختن بیشتر به سبک زندگی اسلامی ایرانی, بر عزم شهروندان جامعه برای دفاع از ارزش های دینی و اعتقادی تأکید کرد.

اجرای نمایش طنز، موسیقی، برگزاری مسابقه، اهدای جوایز و…از دیگر بخش های ویژه برنامه سبک زیبای زندگی به شمار می رفت.

این ویژه برنامه به همت فرهنگسرای المهدی(عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا