افزایش ۲۲ درصدی واگذاری اراضی در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی

پایگاه خبری ارک خبر-آذربایجان شرقی:

در نشست خبری شرکت شهرک های صنعتی استان عنوان شد؛

افزایش ۲۲ درصدی واگذاری اراضی در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی از افزایش ۲۲ درصدی واگذاری زمین در شهرک های صنعتی استان خبر داد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازمهر، سید مرتضی نیرومند اسکویی دوشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر تداوم رویکرد موفق سال گذشته شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: سال ۹۵ با افزایش ۲۲ درصدی، ۹۲ هکتار زمین در شهرک های صنعتی استان به سرمایه گذاران واگذاری شد به طوری که این میزان در شهرک صنعتی بعثت ۱۳۷ درصد بوده است.

وی همچنین از ثبت اطلاعات ۴۶ مورد از ۵۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب آذربایجان شرقی در سامانه جی آی اس (GIS) خاطر نشان کرد: هدف از راه اندازی این سامانه و شفاف سازی اطلاعات در شرکت شهرک های صنعتی و با تکمیل آن فرآیند واگذاری زمین و قطعات صنعتی به صورت الکترونیکی انجام شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی با تاکید بر حمایت این شرکت از سرمایه گذاری در مناطق محروم ادامه داد: در همین راستا پرداخت نقدی قیمت زمین در شهرک های صنعتی استان با ۲۵ درصد به پنج درصد رسیده و علاوه بر این قیمت واگذاری زمین را نیز کاهش داده ایم تا شاهد حضور سرمایه گذاران در مناطق محروم و تمرکززدایی از تبریز باشیم و این روزکرد و عدم افزایش قیمت اراضی در سالجاری نیز ادامه می یابد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در بین شرکت های شهرک های صنعتی سطح یک کشور کمترین انتفاع از قیمت زمین های صنعتی را دارد، اظهار داشت: این امر مشوق مهمی در ترغیب سرمایه گذاران برای حضور در استان بوده و در همین راستا توسعه شهرک های تقاضا محور را در دستور کار داریم به طوری که یکهزار و ۳۲۱ هکتار در برنامه توسعه مساحت شهرک های صنعتی استان دیه شده است.

نیرومند صمن تقدیر از همکاری های مناسب دستگاه های قضایی و اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در تحقق برنامه های شرکت شهرک های صنعتی استان افزود: در نتیجه همین همکاری های بی سابقه، سال گذشته برای هفت شهرک صنعتی استان یا مجوزهای زیست محیطی دریافت شده و یا رتبه زیست محیطی آنها ارتقاء یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در پایان با بیان اینکه در سال ۹۶ به جز شهرک های برخوردار افزایش قیمتی در واگذاری اراضی صنعتی استان نخواهیم داشت، گفت: در خصوص هزینه کردهای صورت گرفته در شرکت شهرک های صنعتی استان نیز باید گفت که ۷۰ درصد این هزینه ها با هدف ایجاد و توسعه زیرساخت شهرک ها عملیاتی شده است.

شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی رتبه ۳ واگذاری زمین در کشور است

معاون برنامه ریزی شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی واگذاری زمین به سرمایه گذاران و ۳۸ درصدی قراردادهای منعقده شرکت اظهار داشت: بر همین اساس شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی رتبه سوم واگذاری زمین در سطح کشور را دارد و تنها در سال گذشته ۲۵ هکتار در قالب ۹ قرارداد واگذار شد که نشان از حجم عمده سرمایه گذاری ها در این حوزه است.

صابر پرنیان از اشتغالزایی ۵۱۲ نفری با سرمایه گذاری ۱۳۵ میلیارد تومانی در قالب این قراردادها افزود: علاوه بر این شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی به واسطه ارتباط مؤثر با مجموعه های دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان رتبه نخست حوزه پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت را کسب کرده است.

وی همچنین از صدور ۱۷۹ پروانه بهره برداری برای واحدهای فعال در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: مجموعه سرمایه این طرح ها ۱۷۲ میلیارد تومان بوده که ۴۲ درصد آن سهم بخش صنعت بوده و علاوه بر آن کمیته پایش برای تعیین و تکلیف واحدهای راکد با ترکیب نمایندگانی از سازمان صنعت، بخش خصوصی و شرکت شهرک های صنعتی تشکیل و ۳۸۷ پرونده در آن بررسی شده که نتیجه آن ارائه راهکار عملی برای ۲۱۲ مورد بوده است.

معاون برنامه ریزی شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در پایان خاطر نشان کرد: از محل منابع شرکت ۲۵ واحد نیز هفت میلیارد تومان کمک مالی دریافت کرده اند و ۸۰ مورد از سرمایه گذاری های صورت گرفته در سال های گذشته نیز که منجر به نتیجه نشده بود، تعیین تکلیف شد که خروجی آن ایجاد ۷۰۰ زمینه اشتغال بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا