بزرگترین رویداد گردشگری خاورمیانه در همسایگی ایران برگزار می شود

خبرگزاری ارک: بیست و دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری ATM به عنوان بزرگترین رویداد گردشگری خاورمیانه و یکی از ده نمایشگاه برتر جهان در دبی برگزار می شود. به گزارش خبرنگار مهر، در ۲۱ سال گذشته نمایشگاه بین المللی گردشگری ATM شرکت های مختلف در سراسر دنیا را برای تجارتی رو در رو کنار هم قرار داده است. شعار این نمایشگاه در سال ۲۰۱۵ سفر خانوادگی است همچنین برای سال ۲۰۱۵ توجه ویژه ای به تکنولوژی در سفر، مسافرت های کاری، لوکس و درمانی خواهد شد.

این نمایشگاه بزرگترین حضور بین المللی و محلی سازمانهای مرتبط با صنایع گردشگری در میان نمایشگاه های گردشگری در دبی است.

از سوی دیگر این نمایشگاه صحنه ای باز برای ارائه هنرهای نمایشی محلی کشورها و فرهنگ های مختلف برای معرفی آداب و فرهنگ و هنر کشورها دارد.

سازمانهای گردشگری ملی، دولتهای مستقل محلی، تورگردانان، خطوط هوایی، آژانس های گردشگری، هتلها، اقامتگاهها، اپراتورهای تلفن همراه، رسانه های گردشگری، شرکت ها و سازمانهای وابسته به گردشگری، شرکت های ارائه کننده کارت اعتباری، دفاتر ملی و عمومی و … جزو شرکت کنندگان در این نمایشگاه بین المللی هستند.بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری ATM امسال نیز مانند سالهای گذشته به مدت چهار روز از چهارم تا هفتم می ۲۰۱۵ در مرکز همایش ها و نمایشگاههای دبی برگزار می شود.

این نمایشگاه بیش از ۲۳ هزار نفر بازدیدکننده تنها در سال ۲۰۱۴ داشته است که حدود ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته با رشد آمار بازدیدکننده رو به رو بوده است. همچنین طبق آمار ارائه شده از سوی مسئولان این نمایشگاه، شرکت کنندگان، از ۱۵۷ کشور مختلف و  ۶۸ ملیت بوده اند.

از سویی تنها شرکت کنندگان در این نمایشگاه بخش خصوصی هستند که مساحتی حدود ۱۳۵ متر مربع در ابعاد ۱۰ متر در ۱۳ و نیم متر را در مرکز نمایشگاهها و همایش های دبی به ایران اختصاص داده اند آن هم در کنار غرفه امارات، گرجستان، قطر، عمان، بحرین.

اقدام برای شرکت در این رویداد گردشگری تنها از سوی بخش خصوصی انجام گرفته و در این باره سازمان میراث فرهنگی هنوز اقدامی برای حضور در این رویدادی که بازار عرب در حاشیه خلیج فارس در دست برگزاری دارد، انجام نداده است.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا