کالای خارجی گوی سبقت را در تبلیغات ربود!
خبرگزاری ارک: مدت ها است که برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خروج ارزهای کشور در شرایط تحریم، به مردم توصیه میشود کالای ایرانی بخرند، اما گویا درآمد تبلیغات کالای خارجی ، به مذاق رسانه ملی و برخی مطبوعات خوش آمده و آنها مدام به تبلیغات کالاهای خارجی میپردازند و حاضر نیستند برای تبلیغ کالاهای ایرانی، از سود خود کمی کوتاه بیایند.
مقام معظم رهبری نیز در پیام نوروزی خود، مردم را به خرید و حمایت از تولیدات داخلی تشویق کردهاند، این در حالی است که اکنون برخی از تولیدات خارجی که با نام برندهای مطرح دنیا و حتی نامهای ناشناخته وارد بازار ایران میشوند، از تولیدات داخلی که سالها در بازار ماندگار بوده و اسم و رسمی هم دارند، بیشتر مورد اقبال واقع میشوند.
باید توجه داشت که هر یک دلاری که برای واردات کالاهای مصرفی از کشور خارج میشود، ممکن است بتواند لطمات زیادی را به پیکره اقتصاد ایران وارد کند؛ از تعطیلی بنگاه های اقتصادی گرفته تا بیکار شدن و مشکلات اجتماعی ناشی از بیکاری در اجتماع.
با این حال صدا و سیما و رسانهها، به نوعی هدایت ذائقه مردم را به سمت مصرف کالاهای خارجی بالا میروند، این در حالی است که مردم هم بی توجه از تبعاتی که ممکن است مصرف کالاهای خارجی برای خود و فرزندانش در حال و آینده داشته باشد، به مصرف خود ادامه می دهند.
وزارت صنعت، معدن و تجارت طرحی را دنبال میکند که بر اساس آن، قرار است که تبلیغات کالاهای خارجی در صدا و سیما و رسانه ها، جلویش گرفته شود و بیشتر کالاهای تولید داخلی به مردم معرفی گردد.
این وزارتخانه قصد دارد مصوبه ای از دولت دریافت کند که سهم تبلیغات کالاهای خارجی که نمونه تولید داخلی دارند در رسانه ها ممنوع شده و به جای آن، با ارایه مشوق هایی به رسانهها، کالاهای داخلی تبلیغ شود.
بنابراین به نظر میرسد آگاه سازی مردم از تبعات ناگوار مصرف کالاهای خارجی چه مشکلات سلامت و چه مشکلات اشتغال و بیکاری فرزندانشان میتواند سیر روبه رشد مصرف کالاهای خارجی در کشور را به شدت کاهش دهد و حتی متوقف کند.