نقش تعيين‌كننده روابط عمومی‌ها در تقويت سرمايه‌های اجتماعي/ اعتمادسازی مهم‌ترین اصل در روابط عمومی است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان مطرح کرد:

نقش تعيين‌كننده روابط عمومی‌ها در تقويت سرمايه‌های اجتماعي/ اعتمادسازی مهم‌ترین اصل در روابط عمومی است

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان گفت: روابط عمومي‌ها با رعايت اصولي چون صداقت و انتقال سريع اخبار، نقش تعيين‌كننده و تاثيرگذاري در تقويت سرمايه اجتماعي دارند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، هادي نباتي‌نژاد ضمن تبريك به مناسبت روز روابط عمومي و ارتباطات به تمام مديران و كاركنان اين حوزه در استان و همكارانش در روابط عمومي شهرداري اصفهان اظهار كرد: در جامعه امروز روابط عمومی‌ها باید نسبت به مسائل و رویدادهای مختلف جامعه و افکار عمومی کاملا آگاه بوده و رابط و واسط جامعه و نظام باشند و بتوانند اهداف و افکار نظام را به مردم منتقل کنند.

وي با اشاره به اينكه روابط عمومي موفق، آرامش را در جامعه به وجود مي‌آورد، افزود: این کار مهم با ارائه اطلاعات صحیح به مردم و رعایت امانت در انتقال این اطلاعات میسر است.

مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان در ادامه اعتمادسازی را اصلي‌ترين و مهم‌ترین نقش روابط عمومی‌ها در جامعه عنوان كرد و ادامه داد: گاهی شاهديم كه اطلاعات نادرستی در اختیار جامعه گذاشته می‌شود و باید بکوشیم در این زمینه صداقت و اعتمادسازی را گسترش دهیم و روابط عمومی‌ها باید آنقدر رشد کنند که به معتمد مردم تبدیل شوند.

وي با بيان اينكه نقش و جایگاه روابط عمومی در خلق جریان‌های سازنده، مفید و اعتمادسازی در جامعه نسبت به عملکرد دستگاه‌های اجرایی مهم و حساس است، تصريح كرد: پویایی و نشاط هر سازمان منوط به وجود روابط عمومی هوشمند، فعال و کارآمد است.

نباتي‌نژاد بیان كرد: امروزه نگاه‌های مدرن‌تر و شفاف‌تری نسبت به مفهوم روابط عمومی ایجاد شده و اکنون رسمی‌ترین مواضع و سیاست‌های دستگاه‌ها و نهادها از طریق روابط عمومی انعکاس می‌یابد.

وي اضافه كرد: روابط عمومي‌ها با رعايت اصولي چون صداقت و انتقال سريع اخبار، نقش تعيين‌كننده و تاثيرگذاري در تقويت سرمايه اجتماعي دارند.

مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان در ادامه با اشاره به فعاليت‌هاي روابط عمومي شهرداري اصفهان در دوره جديد مديريت شهري اضافه كرد: روابط عمومي شهرداري اصفهان با تلاش بخش‌هاي مختلف خود و با راه‌اندازي «نهضت پاسخگويي» تلاش كرد مديران شهري به آساني در دسترس باشند و شهروندان پاسخگوي سوالات خود بوده و مشكلاتشان را به گوش مسئولان شهري برسانند.

وي افزود: در اين مسير سبدهاي متنوعي از پاسخگويي و ارتباط با همشهريان در دسترس عموم شهروندان قرار گرفت و با استفاده از فضاهاي جديد اطلاع‌رساني و شبكه‌هاي اجتماعي اين پاسخگويي آسان‌تر شد.

نباتي‌نژاد تاكيد كرد: ‌در اين راستا در عين حفظ سياست‌هاي اصلي اطلاع‌رساني مجموعه روابط عمومي شهرداري كه همانا پاسخگويي شفاف و اطلاع‌رساني دقيق بوده، برنامه‌ها بر اساس احترام به نظر و ذائقه مردم تغيير كرد و سعي شد تا از به‌روزترين ابزار اطلاع‌رساني در اين زمينه استفاده شود كه اين مهم نقش تاثيرگذاري در اعتمادسازي همشهريان نسبت به دستگاه خدمت‌رسان شهرداري ايفا كرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا