نقش تعيينكننده روابط عمومیها در تقويت سرمايههای اجتماعي/ اعتمادسازی مهمترین اصل در روابط عمومی است
پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:
مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان مطرح کرد:
نقش تعيينكننده روابط عمومیها در تقويت سرمايههای اجتماعي/ اعتمادسازی مهمترین اصل در روابط عمومی است
مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان گفت: روابط عموميها با رعايت اصولي چون صداقت و انتقال سريع اخبار، نقش تعيينكننده و تاثيرگذاري در تقويت سرمايه اجتماعي دارند.
به گزارش اداره ارتباطات رسانهای شهرداری اصفهان، هادي نباتينژاد ضمن تبريك به مناسبت روز روابط عمومي و ارتباطات به تمام مديران و كاركنان اين حوزه در استان و همكارانش در روابط عمومي شهرداري اصفهان اظهار كرد: در جامعه امروز روابط عمومیها باید نسبت به مسائل و رویدادهای مختلف جامعه و افکار عمومی کاملا آگاه بوده و رابط و واسط جامعه و نظام باشند و بتوانند اهداف و افکار نظام را به مردم منتقل کنند.
وي با اشاره به اينكه روابط عمومي موفق، آرامش را در جامعه به وجود ميآورد، افزود: این کار مهم با ارائه اطلاعات صحیح به مردم و رعایت امانت در انتقال این اطلاعات میسر است.
مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان در ادامه اعتمادسازی را اصليترين و مهمترین نقش روابط عمومیها در جامعه عنوان كرد و ادامه داد: گاهی شاهديم كه اطلاعات نادرستی در اختیار جامعه گذاشته میشود و باید بکوشیم در این زمینه صداقت و اعتمادسازی را گسترش دهیم و روابط عمومیها باید آنقدر رشد کنند که به معتمد مردم تبدیل شوند.
وي با بيان اينكه نقش و جایگاه روابط عمومی در خلق جریانهای سازنده، مفید و اعتمادسازی در جامعه نسبت به عملکرد دستگاههای اجرایی مهم و حساس است، تصريح كرد: پویایی و نشاط هر سازمان منوط به وجود روابط عمومی هوشمند، فعال و کارآمد است.
نباتينژاد بیان كرد: امروزه نگاههای مدرنتر و شفافتری نسبت به مفهوم روابط عمومی ایجاد شده و اکنون رسمیترین مواضع و سیاستهای دستگاهها و نهادها از طریق روابط عمومی انعکاس مییابد.
وي اضافه كرد: روابط عموميها با رعايت اصولي چون صداقت و انتقال سريع اخبار، نقش تعيينكننده و تاثيرگذاري در تقويت سرمايه اجتماعي دارند.
مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان در ادامه با اشاره به فعاليتهاي روابط عمومي شهرداري اصفهان در دوره جديد مديريت شهري اضافه كرد: روابط عمومي شهرداري اصفهان با تلاش بخشهاي مختلف خود و با راهاندازي «نهضت پاسخگويي» تلاش كرد مديران شهري به آساني در دسترس باشند و شهروندان پاسخگوي سوالات خود بوده و مشكلاتشان را به گوش مسئولان شهري برسانند.
وي افزود: در اين مسير سبدهاي متنوعي از پاسخگويي و ارتباط با همشهريان در دسترس عموم شهروندان قرار گرفت و با استفاده از فضاهاي جديد اطلاعرساني و شبكههاي اجتماعي اين پاسخگويي آسانتر شد.
نباتينژاد تاكيد كرد: در اين راستا در عين حفظ سياستهاي اصلي اطلاعرساني مجموعه روابط عمومي شهرداري كه همانا پاسخگويي شفاف و اطلاعرساني دقيق بوده، برنامهها بر اساس احترام به نظر و ذائقه مردم تغيير كرد و سعي شد تا از بهروزترين ابزار اطلاعرساني در اين زمينه استفاده شود كه اين مهم نقش تاثيرگذاري در اعتمادسازي همشهريان نسبت به دستگاه خدمترسان شهرداري ايفا كرد.