حساسیت و نظارت بر پسماندهای عفونی استان سمنان تشدید می شود

پایگاه خبری ارک خبر-سمنان:

معاون عمرانی استانداری سمنان:

حساسیت و نظارت بر پسماندهای عفونی استان سمنان تشدید می شود

 معاون عمرانی استانداری سمنان با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران بخش پسماندهای خانگی و صنعتی گفت: حساسیت و نظارت بر پسماندهای عفونی استان تشدید می شود.

به گزارش ارک خبربه نقل ازمهر، مهدی زندیه وکیلی پیش از ظهر دوشنبه در کارگروه استانی مدیریت پسماند به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه ایجاد سطحی از زمین برای نگه داری زباله ها مشکلی ایجاد نمی کند، ابراز داشت: امروز با توجه به گسترده شدن حوزه شهری به مراتب مشکلات شهری نیز افزون تر خواهد شد و یکی از مشکلاتی که در مدیریت شهری از جمله چالش ها محسوب می شود، مدیریت پسماندها است که باید گفت ایجاد لندفیل یا جایی برای نگه داری زباله ها باید هر چه سریعتر در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مناطق کویری نزدیک به روستاهای سمنان برای ایجاد لندفیل در نظر گرفته شده است، افزود: با رعایت ملاحظات زیست محیطی منطقه بخشی از کار توسط سرمایه گذار به انجام رسید که باید گفت حمایت مسئولان منطقه و استانی در این امر می تواند به ایجاد این مرکز تسریع بیشتری بخشد لذا حمایت از سرمایه گذاران باید در اولویت همه  مدیران لحاظ شود.

معاون استانداری سمنان با بیان اینکه مهم ترین دغدغه مردمی و سازمان محیط زیست نگرانی از پسماندهای عفونی بیمارستانی است، ابراز داشت: در همه شهرستان های استان باید نظارت جدی تری بر حوزه عملکرد بیمارستان ها در زمینه مدیریت پسماند عفونی صورت گیرد لذا بی خطری سازی این دست از پسماندها باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

زندیه وکیلی ادامه داد: پسماندها از جمله مواردی محسوب می شود که به صورت مستقیم با بهداشت، سلامت و زندگی مردم در ارتباط است لذا باید برای دفن و بی خطر سازی پسماندهای خانگی و صنعتی نیز نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی بابیان اینکه در استان سمنان۱۴ هزار و ۴۱۰ تن پسماند صنعتی ویژه و ۸۰۴ تن پسماند بیمارستانی تولید می شود، افزود: اگر در پسماندها مدیریت بیشتری صورت گیرد می توانیم با شیوه های درست به کار گیری آنها در چرخه بازیافت کار اقتصادی انجام داده و زمینه اشتغال زایی را فراهم کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا