مراجعه ۸هزار نفر با علائم مشکوک کرونا به مراکز درمانی شاهرود

سمنان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه تاکنون هشت هزار نفر با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند، گفت: ۱۰۹ نفر در شاهرود و میامی به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند.

به گزارش ارک خبر به نقل از مهر،رضا چمن بعدازظهر چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران استان به میزبانی سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان ضمن بیان اینکه از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون تقریباً هشت هزار نفر با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مراجعه کردند، ابراز داشت: از این تعداد بیش از یک هزار و ۹۶۰ نفر در بخش‌های اختصاصی کرونا در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری شدند.

وی بابیان اینکه تعداد مثبت قطعی ابتلاء به کرونا ویروس در مناطق تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود یک هزار و ۹۳۰ نفر است، افزود: از این تعداد ۱۰۹ نفر جان باختند که ازدحام، تجمع و تراکم جمعیت در مجالس، محافل و آئین‌های مختلف در افزایش آمار ابتلاء به کرونا تأثیر قابل توجهی داشته است.

استفاده ۷۰ درصد مردم از ماسک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه ۳۰ درصد از بستری‌شدگان به دلیل ابتلاء یا احتمال ابتلاء به کرونا ویروس در بیمارستان امام حسین (ع) از خدمات آی سی یو استفاده کردند، ابراز داشت: اکنون ۹۰ نفر در بخش‌های اختصاصی بیماران کرونا ویروس در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری هستند.

چمن در ادامه تصریح کرد: بر اساس پژوهش میدانی صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ۷۰ درصد از مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس از ماسک استفاده می‌کنند.

وی افزود: اگرچه در مقایسه با بررسی‌های صورت گرفته در دیگر مناطق کشور شاخص استفاده از ماسک در حوزه تحت مدیریت این دانشگاه نسبتاً خوب است ولی انتظار می‌رود که مشابه برخی کشورهای اروپایی به بالای ۹۰ درصد برسد.

رعایت پروتکل‌ها در ۹۰ درصد مدارس شاهرود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه ۳۵۶ بازدید از مدارس شاهرود و میامی در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شد، ابراز داشت: ۹۶ درصد از دانش‌آموزان برای مقابله کرونا ویروس از ماسک استفاده می‌کنند، در ۹۰ درصد مدارس دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و در ۹۶ درصد مدارس دسترسی مناسب به آب و مایع دستشویی فراهم است.

چمن در ادامه تصریح کرد: بر اساس تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ۷۱ درصد از کلاس‌های مدارس در مناطق روستایی شرق استان به صورت حضوری و در مناطق شهری این آمار ۵۱ درصد است.

وی افزود: با توجه به آمار ارائه‌شده برای کاهش تراکم و ازدحام خصوصاً در مناطق شهری باز هم درصد کلاس‌های حضوری می‌بایست بیش از این کاهش یابد.

اضافه شدن ۱۴ تخت آی سی یو به بیمارستان امام حسین (ع)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه طی ماه‌های گذشته ۱۷ تخت آی سی یو به تخت‌های موجود بیمارستان‌های شاهرود اضافه شد، ابراز داشت: با پیگیری‌های به عمل‌آمده ۱۴ تخت آی سی یو دیگر نیز به ظرفیت خدمات‌رسانی بیمارستان امام حسین (ع) اضافه می‌شود.

چمن بابیان اینکه فرایند نصب دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان امام حسین (ع) در حال انجام است، در ادامه تصریح کرد: این اقدام برای بیمارستان بهار نیز در هفته آینده نهایی می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه نظارت بر روند انجام محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌ها بر عهده دستگاه تخصصی مربوطه است، افزود: دورکاری کارکنان ادارات دارای بیماری خاص و پر خطر باید در دستور کار قرار گیرد و برای خدمت‌رسانی به مردم در دستگاه‌های خدماتی همچون شهرداری‌ها و غیره از رویه‌های اینترنتی و الکترونیکی نوبت‌دهی می‌بایست استفاده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا