برگزاری نخستین جلسه کارگروه تخصصی امداد ونجات وآموزش همگانی استان اصفهان در سال 96

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

برگزاری نخستین جلسه کارگروه تخصصی امداد ونجات وآموزش همگانی استان اصفهان در سال 96
نخستین جلسه کارگروه تخصصی امداد ونجات و آموزش همگانی استان اصفهان در سال 96 به میزبانی جمعیت هلال احمر استان اصفهان برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان ؛این جلسه با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان و اعضای کارگروه در روز سه شنبه 23 خردادماه در سالن کنفرانس جمعیت استان برگزار شد .
در ابتدای این کارگروه مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت مولای متقیان علی علیه السلام و با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص ساختمان پلاسکو اظهار داشت : باید برای ساختمان های بلند مرتبه قبل از وقوع حوادث ناگوار تمهیدات لازم را با توجه به ضوابط و مقررات موجود و درس های آموخته شده از این حادثه فراهم کرد .
وی همچنین با اشاره به وقوع حادثه سیل و آبگرفتگی در شرق اصفهان گفت : اهمیت موضوع پیشگیری در این حادثه بیش از پیش خود را نشان داد و بدیهی است که هر کجا برنامه پیش بینی و پیشگیری در برابر سوانح از جمله سیل به اجرا در آمده خسارات ناشی از آن به حداقل رسیده است .
در ادامه این جلسه مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز با تسلیت ایام شهادت حضرت علی علیه السلام و آرزوی بهره مندی از فیوضات و برکات شب های قدر، با اشاره به موفقیت دستگاهها از جمله عملکرد خوب و موفق جمعیت هلال احمر استان در مقابله با سیل منطقه شرق اصفهان بر اجرای طرح های پیشگیری از سیل و سیستم های هشدار سیل تاکید و خاطرنشان کرد : تمامی دستگاه ها به ویژه سازمان آب منطقه ای و حفاظت محیط زیست نسبت به پیشگیری از سیلاب در حوزه های آبریز اقدام کنند .
در ادامه این جلسه، موضوع حوادث چاهها، برگزاری مانور عملیاتی مواجهه با حوادث و سوانح ویژه عشایر استان در شهرستان سمیرم و ارزیابی آن و تعمیم به سایر شهرستان ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
در پایان با توجه به اجرای منظم جلسات کارگروه و هماهنگی مناسب با دیگر کارگروههای شورای هماهنگی مدیریت بحران و بکارگیری ظرفیت های موجود در کنترل حوادث لوح سپاس به مدیرعامل، معاون امداد و نجات و کارشناسان حوزه امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان اهدا شد . 
 گفتنی است جلسه کارگروه تخصصی امداد ونجات و آموزش همگانی، هرسه ماه یکبارو با حضور کارشناسان سازمانهای عضو کارگروه با محوریت جمعیت هلال احمر استان برگزار می شود .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا