گسترش ارتباط دانشگاه با صنعت منجر به افزایش صدرصدی درآمد دانشگاه تبریز شده است

دکتر پورمحمدی رییس دانشگاه تبریز گفت: در سایه توجه به توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت و دانشگاه کارآفرین، درآمد اختصاصی این دانشگاه از 110 میلیارد به 220 میلیارد ریال رسیده است.

محمدرضا پورمحمدی ، در ادامه با ارائه گزارشی از حوزه های مختلف دانشگاه در طول یکسال گذشته یادآور شد: اخیرا دانشگاه تبریز، بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، در میان دانشگاه‌های بزرگ و جامع جزو شش دانشگاه برتر کشور قرار گرفته که این موفقیت در سایه همت همه دانشگاهیان حاصل شده است.

رییس دانشگاه تبریز، با تاکید بر اینکه بر اساس عملکرد سال گذشته فعالیت همه 5 معاونت دانشگاه رو به رشد بوده است، تصریح کرد: توجه به برنامه‌های راهبردی، خصوصا سند چشم انداز بیست ساله نظام، اصلاح ساختار سازمانی، طراحی و استقرار حسابداری تعهدی، گسترش آموزش های بین رشته‌ای، تقویت مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان، گسترش همکاری علمی و بین المللی از جمله این اقدامات بوده که در این راستا با مشارکت همه دانشگاهیان درصدد احیای جایگاه واقعی دانشگاه تبریز در عرصه های مختلف هستیم.

پورمحمدی، افزود : در سال‌های اخیر با تلاش اساتید درآمد اختصاصی دانشگاه صدرصد افزایش یافته است و در سایه توجه به توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت و دانشگاه کارآفرین، درآمد اختصاصی این دانشگاه از 110 میلیارد به 220 میلیارد ریال رسیده است.

وی، سرمایه گذاری در بخش پژوهش، توجه به اساتید و دانشجویان نخبه و پژوهشگر، را از دیگر اولویت‌های این دانشگاه برشمرد و گفت: بر همین اساس نیز اعتبارات بخش پژوهش این دانشگاه با افزایش 11 درصدی از 5 درصد به 17.5 درصد کل بودجه دانشگاه رسیده است.

رییس دانشگاه تبریز، استقرار بیش از 50 شرکت دانش بنیان و فناور، راه اندازی آزمایشگاه مرکزی، عضویت قطعی در شبکه فناوری نانو را از دیگر دستاوردهای حوزه پژوهش بیان کرد.

به گفته وی، در حوزه عمرانی نیز در دانشگاه تبریز بیش از 10 پروژه فعال وجود داشته که از جمله اینها می توان به مرکز تحقیقات زلزله، دانشکده ادبیات فارسی، دانشکده دامپزشکی و مقام سازی برخی از دانشکده ها اشاره کرد.

پورمحمدی، بین المللی کردن دانشگاه را از دیگر اولویت های دانشگاه در سال جاری بیان کرد و یادآور شد: بر همین اساس نیز نزدیک به 40 تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های مختلف دنیا منعقد شده و 23 دانشجوی خارجی نیز در سال گذشته جذب این دانشگاه شده و در اردیبهشت امسال هم نشست روسای دانشگاه های منطقه قفقاز به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه تبریز، تصویب 18 رشته جدید و بین رشته‌ای در مقاطع تحصیلات تکمیلی، تقویت مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد تعاملات گسترده دانشگاه با جامعه، توسعه فضای آموزشی، رفاهی و تجهیز آزمایشگاه ها را از جمله اقدامات راهبردی دانشگاه، در سال جدید بیان کرد و یادآور شد: دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه کشور به لحاظ قدمت با 20 دانشکده، دو پژوهشکده و 5 قطب علمی، آزمایشگاه‌های مجهز، سه دانشکده اقماری و پردیس بین المللی و …، به فعالیت های آموزشی خود در جهت پیشرفت و توسعه میهن اسلامی اهتمام ورزیده که اعتلاء و ارتقاء جایگاه آموزش عالی در این منطقه با توسعه کمی و کیفی، حاکی از آن است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا