در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان:کنترل کامل تب کریمه کنگو و تأمین آب شرب در اوج بار مصرف مورد تاکید استاندار اصفهان قرار گرفت

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان:کنترل کامل تب کریمه کنگو و تأمین آب شرب در اوج بار مصرف مورد تاکید استاندار اصفهان قرار گرفت
در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که به ریاست دکتر رسول زرگرپور برگزار گردید، موضوع وضعیت تب کریمه کنگو ، منابع و مصارف آب و تامین برق در اوج بار مصرف در فصل تابستان مورد تأکید استاندار اصفهان قرار گرفت و دستورات لازم در این خصوص صادر گردید.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در اصفهان اظهارداشت: براساس آمار در طول ۵۰ سال گذشته این بیماری وجود داشته است و هرسال بخش های مختلفی را درگیر می کند.
استانداراصفهاناظهارداشت: به مجردی که این بیماری در کشور گزارش شد بخش های مختلف مدیریت بحران استانداری، دامپزشکی، بهداشت و دیگر دستگاه های مرتبط سلسله اقدامات مقابله ای خود را شروع کردند.
زرگرپور به آمار مبتلایان در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: علیرغم آمار ضد و نقیضی که در شبکه های مجازی عنوان شد، آزمایشهای طبی نشان می دهد تاکنون ۴ نفر در استان به این بیماری مبتلا شده اند که متاسفانه یک نفر فوت کرده است.
وی بر اقدامات لازم برای پیشگیری مداوم از این بیماری تاکید کرد و افزود: جهادکشاورزی باید با محوریت دفتر امور روستایی استانداری و با یک برنامه ی زمانبندی شده حداکثر طی ۳ ماه آینده نسبت به سیمانکاری تمامی جایگاه های دام سنتی روستایی اقدام نماید.
استانداراصفهان با اشاره به اینکه ۱۴ کشتارگاه بزرگ استان که ذبح ۹۰ درصد را به عهده دارند مجهز به تجهیزات پیش سرد دام هستند، گفت: وجود تجهیزات پیش سرد به میزان زیادی در کاهش بیماری و انتقال آن به انسان تاثیرگذار است و باید طی دوماه آینده ۲۰ کشتارگاه استان که این تجهیزات را در اختیار ندارند با هماهنگی شهرداری ها مجهز شوند.
وی بر لزوم تبلیغات همه جانبه در راستای پیشگیری و اطلاع رسانی به مردم تاکید کرد و افزود: مردم باید نسبت به راه های انتقال این بیماری توجیه شوند و عوامل پیشگیرانه را رعایت نمایند ورسانه ها خصوصاً صدا و سیما رسالت اصلی را به عهده دارند.
وی در ادامه به گزارش ارائه شده در خصوص وضعیت بیماری آنفلوانزای مرغی در اصفهان اشاره کرد و افزود: براساس آخرین آمار از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون هیچگونه موردی از این بیماری گزارش نشده است و به نوعی تحت کنترل است.
رسول زرگرپور افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته این بیماری که می توانست خسارات و ابعاد بزرگی داشته باشد به خوبی کنترل شد و از ۲۴ میلیون قطعه مرغ در استان تنها ۳ میلیون معدوم شد که این اقدامات قابل قدردانی است.
وی با بیان اینکه در برخی از استان های مجاورهمچنان این بیماری فعال است، گفت : روند مقابله با این بیماری باید همچنان ادامه داشته باشد و کارگروه مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیز به فعالیت خود ادامه دهد.
زرگرپور با اشاره به اینکه این بیماری هرساله اتفاق می افتد و خسارات زیادی را تحمیل می کند، اظهارداشت: باید بگونه ای با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مقابله شود که در سال های آینده شاهد بروز این بیماری نباشیم.
وی افزود: پرندگان مهاجر، انتقال پرندگان از استان های دیگر و مراکز فروش غیر مجاز پرندگان از منابع مهم انتقال این بیماری می باشند که در خصوص انتقال پرندگان از استان های دیگر نیروی انتظامی باید کنترل لازم را داشته باشد و با قوت ادامه دهد.
استانداراصفهان به مراکز فروش غیر مجاز پرندگان اشاره کرد و افزود: ساماندهی مراکز عرضه و توزیع پرندگان در سطح شهر باید مورد توجه قرار گیرد و اتحادیه و اتاق اصناف و شهرداری موظف هستند محل مناسبی را برای تمرکز این مراکز در نظر بگیرند ولی تأخیر در این رابطه راجایز ندانسته و بر مسئولیت اصلی شهرداری اصفهان تأکید کرد.
وی به گزارش آب و فاضلاب استان در خصوص منابع و مصارف منابع آبی استان اشاره کرد و افزود: آب و فاضلاب باید بسته ی پیشنهادی اضطراری خود را برای کنترل مصرف آب در تابستان آماده نماید تا در جلسه ی آتی مورد بررسی قرار گیرد گر چه این بسته بایستی حداقل شش ماه پیش ارائه می گردید ، بهرحال تأمین آب شرب شهروندان بایستی با جدیت پیگیری شود.
در ادامه ی جلسه شرکت برق منطقه ی اصفهان گزارشی از روند تامین برق استان در شرایط اوج بار مصرف تابستانارائه نمود و استاندار اصفهان در این خصوص اظهارداشت: دستگاه های دولتی موظف هستند ژنراتورهای اضطراری خود را برای تامین مصرف برق در ساعات اوج مصرف مورد استفاده قرار دهند.
وی افزود: هماهنگونه که با صنایع در خصوص کاهش مصرف برق در طول تابستان تفاهم صورت گرفته است باید تفاهمات لازم با دستگاه های دولتی نیز صورت گیرد تا صرفه جویی را در مصرف برق داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا