ممنوعه شدن پنج دشت آبی دشتی بوشهر

پایگاه خبری ارک خبر-بوشهر:

ممنوعه شدن پنج دشت آبی دشتی بوشهر

 فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: در سالیان اخیر خشکسالی های پیاپی و برداشت بی رویه کاهش وافت منابع آبی سبب شده تا برداشت آب از پنج دشت این شهرستان توسط وزارت نیرو ممنوع شود.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا، غلامرضا مهرجو روز دوشنبه در جلسه مسئولان دشتی افزود: این شهرستان‌ دارای پنج محدوده مطالعاتی و هفت دشت آبی است که در سال‌های اخیر پنج دشت لاور شرقی، پلنگ، چاهگاه، سنا و شنبه به عنوان ممنوعه در وزارت نیرو تصویب شده است.
وی اضافه کرد: 2 دشت آبی خورموج و کاکی نیز از لحاظ کمی و کیفی وضع خوبی ندارند و پیشنهاد ممنوعه شدن آنها در وزارت نیرو در دست بررسی است.
مهرجو ادامه داد: در زمان حاضر 370 چاه غیرمجاز کشاورزی در شهرستان دشتی وجود دارد که باعث بیلان منفی منابع آبی این شهرستان شده است.
فرماندار دشتی افزود: در سه سال گذشته اعتبارات خوبی برای اجرای طرح های آبخیز داری در دشت های ممنوعه و با بیلان منفی دشتی اجرایی شده که امیدواریم با تکمیل وبهره برداری آنها بخشی از مشکل کم آبی این دشت ها برطرف شود.
مهرجو، از همه کشاورزان خواست با رعایت الگوی کشت و کاشت محصولاتی که نیاز کمتری به آب دارند و استفاده از شیوه های نوین آبیاری بویژه تحت فشار و قطره ای از منفی شدن بیشتر منابع آبی شهرستان جلوگیری کنند.
شهرستان دشتی با 84 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است و یکی از قطب های مهم کشاورزی این استان به شمار می رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا