آمار کشته های انفجار تانکر در پاکستان به 140نفر رسید

پایگاه خبری ارک خبر-پاکستان:

آمار کشته های انفجار تانکر در پاکستان به 140نفر رسید

خبرگزاری رسمی پاکستان در خبری فوری اعلام کرد که در حادثه آتش سوزی تانکر سوخت در شهر ‘باهاوالپور’ ایالت پنجاب پاکستان، 140شهروند کشته شده و 200 نفر نیز زخمی شده اند.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا ، ‘رانا محمد سلیم افضل’ معاون کمیسیونر شهر ‘باهاوالپور’ در مورد جزئیات این خبر گفت:یک تانکر حامل بنزین پس از خارج شدن از مسیر جاده ، واژگون شد و به همین دلیل سوخت از تانکر خارج شده است.
وی اضافه کرد:پس از این واقعه، صدها نفراز مردم روستاهای اطراف با دوچرخه و خودرو برای جمع آوری سوخت به صحنه حادثه هجوم بردند.
این مسئول محلی همچنین اضافه کرد:در این لحظه بود که آتش تانکر نفتی که صدها نفراز مردم در حال جمع آوری سوخت ریخته شده بودند، شعله ور شد و تاکنون، 120نفر شامل زنان و کودکان جان باخته اند و چندین نفر دیگر نیز زخمی شده اند.
یک منبع پلیس نیز در این خصوص به خبرگزاری رسمی پاکستان گفت که این تانکر، حامل 25 هزار لیتر بنزین در مسیر کراچی به لاهور بوده که پس از تغییر مسیر از جاده، واژگون می شود.
وزیر اعظم ایالت پنجاب نیز در بیانیه‌ای نسبت به این حادثه و «از دست رفتن جان ارزشمند انسان‌ها» ابراز تاسف کرد.
در این آتش سوزی مهیب دهها دستگاه خودرو و موتور سیکلت طعمه حریق شد.
خبرگزاری ایتارتاس از مسکو گزارش داد ، امدادگران برای کمک رسانی و کنترل آتش سوزی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.
برخی گزارش ها علت واژگونی کامیون را سرعت بالای آن اعلام کرده اند.
شبکه جیو نیوز به نقل از برخی شاهدان اعلام کرد چندین نفر از مردم در محل حادثه سرگرم کشیدن سیگار بودند و ممکن است همین کار باعث آتش سوزی شده باشد.
این نگرانی وجود دارد که تعداد کشته های حادثه افزایش یابد.
رسانه های پاکستانی عکس هایی از این حادثه منتشر کرده اند که در آن خودروهای سوخته دیده می شود.
بر اساس اعلام منابع رسمی پاکستان، حضور مردم این شهر در پاکستان در اطراف تانکر واژگون شده حامل سوخت برای جمع آوری بنزین، سبب آمار بالای کشته شدگان و زخمی ها شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا