كارخانه روغن نباتي ناز به دليل آلودگي زيست محيطي تعطيل شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

كارخانه روغن نباتي ناز به دليل آلودگي زيست محيطي تعطيل شد
رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان اصفهان گفت: كارخانه روغن نباتي ناز به دليل الودگي زيست محيطي تعطيل و به محل جديد منتقل شد.
به گزارش«پارما» مهران شنتيايي رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان اصفهان در اين باره اظهار داشت: در حال حاضر مجموعه روغن نباتي ناز براي انبارداري و مقدار بسيار محدودي توليد استفاده مي شود و فقط ۲۳  نفر  در اين كارخانه فعاليت دارند.
وي با بيان اينكه اين كارخانه در حال حاضر تقريبا متوقف شده است،  گفت: با توجه به شكايات و اعتراضات شديد مردمي درسنوات گذشته در خصوص مزاحمت زيست محيطي شركت روغن نباتي ناز و انتشار بوي نامطبوع در هواي شهر و با پيگيري هاي  اداره كل حفاظت محيط زيست استان اصفهان، موضوع آلودگي اين كارخانه رفع شد.
شنتيايي افزود: در شهريور سال ۱۳۹۳ وضعيت زيست محيطي اين كارخانه به مراجع قضايي گزارش  و با پيگيري هاي مستمر و پايش شبانه روزي و مساعدت و پيگيري مراجع قضايي بخش هاي آلاينده اين واحد با تعهد رسمي مسوولان كارخانه  تعطيل و در ادامه خطوط توليد واحد به تدريج به كارخانه روغن نباتي گلبهار واقع در فاصله ۱۰ كيلومتري ميمه منتقل گرديد.
وي گفت: در حال حاضر فقط روزانه حدود ۲۵ تن روغن گياهي از كارخانه گلبهار جهت صمغ گيري و بي رنگ سازي به شركت روغن نباتي ناز واقع در خيابان امام خميني، انتقال مي يابد و مجدداً با تانكر جهت بسته بندي به شركت گلبهار منتقل مي شود كه همين بخش هم بايد به طور كامل تعطيل شود.
 وي  اظهار داشت: اداره كل حفاظت محيط زيست استان اصفهان در برخورد با واحد هاي آلاينده و دفاع از حقوق مردم از هيچ تلاش و كوششي دريغ نمي كند و در اين راستا برخورد  قاطع و بي اغماضي دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا