آمادگی آذربايجان غربی برای توسعه تجارت با استانهای مرزی تركیه

سرویس خبری روزنامه ارک- استاندار آذربايجان غربی از آمادگی كامل آذربايجان غربی برای توسعه تجارت مرزی با استان های مرزی شرق تركيه خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از استانداری آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت در ديدار با سفير جمهوري تركيه در ايران، ضمن اعلام آمادگي كامل استان آذربايجان غربي در جهت توسعه تجارت مرزي و تقويت همكاري هاي اقتصادي، فرهنگي، تجاري و سياسي با استان هاي مرزي تركيه افزود: ايران و تركيه بعنوان دو كشور دوست و همسايه از ديرباز، روابط گسترده اي در بخش‌هاي مختلف با يكديگر داشته اند و امروز نيز لازم است اين روابط بيش از پيش توسعه و تقويت يابد كه در اين ميان استان هاي مرزي مانند آذربايجان غربي مي توانند نقش كليدي در ارتقاي سطح مناسبات ايفا كنند.

وي ادامه داد: روساي جمهور دو كشور ايران و تركيه، اراده جدي بر توسعه مناسبات فيمابين در بخش هاي مختلف دارند بنابراين لازم است ساير مديران و مسئولان دو طرف نيز با تمام توان و با اهتمام كافي در جهت تحقق و اجرايي شدن مفاد توافقنامه هاي موجود تلاش كنند.

استاندار آذربايجان غربي به راه اندازي منطقه ويژه اقتصادي در سرو نيز اشاره كرد و افزود: فعال شدن منطقه ويژه اقتصادي سرو، زمينه هاي لازم را براي فعاليت هر چه بيشتر سرمايه گذاران و صاحبان صنايع تركيه در آذربايجان غربي فراهم خواهد كرد.

سعادت همچنين منطقه آزاد ماكو را فرصت و ظرفيتي مناسب جهت فعاليت و سرمايه گذاري فعالين اقتصادي و سرمايه گذاران كشور تركيه عنوان كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، ضرورت توجه به اشتغال و معيشت مرزنشينان دو كشور را مورد تاكيد قرار داد و گفت: مي توانيم با تعريف و فعالسازي بازارچه هاي مشترك، زمينه را براي فعاليت و تجارت مرزي مرزنشينان دو طرف فراهم كنيم.

 

دکمه بازگشت به بالا