متلاشی شدن باندهای جعل اسکناس و موادمخدر در تبریز و مراغه

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

با هدف ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت؛

متلاشی شدن باندهای جعل اسکناس و موادمخدر در تبریز و مراغه

 باند جعل اسکناس در تبریز و بایند تهیه و توزیع مواد مخدر در مراغه توسط نیروی انتظامی آذربایجان شرقی متلاشی شدند.

به گزارش ارک خبربه نقل ازمهر، ماموران نیروی انتظامی فرماندهی آذربایجان شرقی در راستای ارتقای امنیت اجتماعی موفق به شناسیایی و انهدام دو باند جعل و توزیع اسکناس های تقبلی و نیز تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان های تبریز و مراغه شدند و ۱۱ نفر را نیز در ارتباط با این پرونده ها دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند.

متلاشی شدن باند حرفه ای جعل و توزیع اسکناس در تبریز

رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان شرقی ظهر چهارشنبه در همین خصوص به خبرنگاران گفت: : در پی رصد تحرکات باند جعل اسکناس های ریالی و ارزی و اسناد مالکیت، شناسایی و دستگیری اعضای این باند در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

سرهنگ محمد حسن پاشا در تشریح جزئیات این خبر با اشاره به دستگیر شدن اعضای این باند اظهار داشت: اعضای این باند هفت نفره به صورت سازمان یافته و حرفه ای و با داشتن تجهیزات پیشرفته کامپیوتی از قبیل لب تاپ، اسکنر، پرینتر رنگی، کاغذ های مخصوص چاپ اسکناس و ارز، مهر های جعلی و سایر تجهیزات الکترونیکی پیشرفته اقدام به چاپ و توزیع اسکناس، چک های مسافرتی و ارزهای رایج دنیا از قبیل دلار و دینار عراقی می کردند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند با دو نفر از کارمندان بانک های عامل آذربایجان شرقی نیز در سریال و شماره گذاری اسکناس ها و چک های جعلی همکاری می کردند، افزود: در بازرسی از محل فعالیت این باند اسکناس های جعلی ۲۰،۵۰ و ۱۰۰ هزار ریالی به ارزش ۴۰ میلیون ریال به همراه چک های جعلی اشخاص حقیقی و حقوقی، مقادیری کاغذ چاپ مخصوص اسکناس و دلار و نخ امنیتی اسکناس کشف و ضبط شد.

سرهنگ پاشا با اشاره به فعالیت دیگر این باند در امر جعل و کلاهبرداری تصریح کرد: یکی از اعضای این باند که به عنوان مشاور املاک فعالیت می کرده،  با شناسایی اراضی و املاک و منازل خالی از سکنه که صاحبان آنها بنا به دلائلی از جمله حبس و یا حضور در خارج از کشور، نظارت و کنترلی بر اموال خود ندارند، این املاک را به سرکرده باند معرفی و  برای تهیه اسناد جعلی و فروش به غیر استفاده می کردند.

رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان شرقی در پایان ضمن تاکید بر توجه شهروندان به هشدارها و توصیه های پلیس، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهد با موارد مشکوک و امنیتی بی تفاوت نباشند و موارد را در اسرع وقت با شماره های ۱۱۰ و ۱۹۷ به پلیس اطلاع دهند.

انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان مراغه

فرمانده انتظامی مراغه نیز از متلاشی شدن یک باند قاچاق مواد مخدر در این شهرستان خبر داد و گفت: در این عملیات چهار قاچاقچی دستگیر و۱۲  کیلو و ۲۳۰ گرم تریاک نیز کشف شد.

سرهنگ پاسدار رضا اصلانی فر در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدرشهرستان مراغه در اجرای طرح تشدید مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر، با تحقیقات فنی و پلیسی از فعالیت باندی مطلع شدند که در زمینه قاچاق مواد مخدر از استان های شرق کشور به شهرستان فعال بود و موضوع در دستور کار عملیاتی این پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با شناسایی کامل مسیر عبور سوداگران مرگ و نوع خودرو آنها با هماهنگی های لازم، اکیپ ویژه مبارزه با مواد مخدر شهرستان در محدوده محور مراغه ـ هشترود وارد عمل شدند و در عملیات غافلگیرانه ضمن توقیف خودرو، چهار قاچاقچی دستگیر و در بازرسی از خودرو مربوطه ۱۲ کیلو و ۲۳۰ گرم تریاک کشف کردند.

سرهنگ اصلانی فر با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی از  مبارزه مستمر با سوداگران مرگ خبر داد و به عموم مردم توصیه کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر مراتب را با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا