انصرافی دیگر درانتظارهندبال بانوان/لطمه صنعتی نبودن استان به ورزش

پایگاه خبری ارک خبر-کردستان:

سرنوشت مبهم هندبالیست های کردستان؛

انصرافی دیگر درانتظارهندبال بانوان/لطمه صنعتی نبودن استان به ورزش

 هندبال کردستان به ویژه در بخش بانوان همواره یکی از قطب های اصلی کشور بوده است ولی به نظر می رسد که به دلیل نبود حامی، تیم هندبال بانوان این استان بار دیگر در آستانه انصراف قرار دارد.

ارک خبربه نقل از مهر: مبین پیمانکار: امروزه در دوره ای قرار گرفته ایم که ورزش به عنوان یک صنعت تلقی می شود و بسیاری از این راه کسب درآمد دارند و با توجه به نامگذاری سال ۹۶ با نام اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال می بایست بیش از پیش به ورزش توجه شود ولی به نظر می رسد که در کردستان همه به نوعی از حمایت بخش ورزش فراری هستند.

در کشور های دیگر بسیاری از بازیکنان رشته های ورزشی بدون دغدغه مالی و استرس تنها به فکر آماده کردن خود برای حضور مسابقات هستند اما در ایران به ویژه کردستان وضعیت اینگونه نیست و در استان هایی مانند کردستان، ایلام، کرمانشاه و بسیاری دیگر از استان های کشور به دلیل صنعتی نبودن آن اسپانسر ورزشی پیدا نمی شود و اداره کل ورزش و جوانان استان ها نیز به دلیل کمبود اعتبارات توانایی حمایت از تیم های برتر و سطح یک استان را ندارند.

استان کردستان یکی از این استان های است که از گذشته های دور تاکنون پتانسیل زیادی در تمامی زمینه ها به خصوص ورزش داشته است و ورزشکاران این استان بدون در اختیار داشتن امکانات افتخارات زیادی را در مسابقات مختلف کشوری و بین المللی کسب کرده اند.

تیم هندبال بانوان استان کردستان یکی از تیم های برتر کشور  است که به مدت یک دهه در لیگ برتر کشور حضور دارد و سال قبل اولین تیم تاریخ استان بود که به مسابقات جام باشگاه های آسیا اعزام شد ولی این روزها وضعیت آینده این تیم برای حضور در رقابت های کشوری مشخص نیست و هر چه زمان می گذرد برگی تازه از بلاتکلیفی این تیم ورزشی ورق می خورد.

این تیم که سه سال پیاپی نایب قهرمان لیگ برتر بانوان هندبال ایران بود سال قبل به دلیل به توافق نرسیدن با اسپانسر تیم یعنی شهرداری سنندج مجبور به انصراف از لیگ برتر شد و به دسته پایین تر سقوط کرد.

با شرکت دوباره این تیم به لیگ دسته یک و کسب قهرمانی آن مسابقات دوباره به لیگ برتر صعود و تمرینات خود را جهت آمادگی در این مسابقات انجام داد اما در چند روز مانده به قرعه کشی مسابقات لیگ برتر همچنان، اسپانسری به منظور حمایت از تیم پر افتخار استان پیدا نشده است.

باید از تیم های بانوان هندبال کردستان حمایت شود

مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: جلسات مختلفی به منظور حمایت از تیم های برتر کردستان با مسئولان ارشد استان برگزار شده و رایزنی های لازم  با شرکت ها و افرادی در سنندج انجام شده است.

حامد جولایی در مورد تیم هندبال بانوان استان، گفت: این تیم یکی از تیم های خوب و پر افتخار استان است و اداره کل ورزش و جوانان و فرمانداری با شرکت های معتبر استان مذاکراتی به منظور حمایت از این تیم انجام داده است اما برای این تیم تا کنون به نتیجه ای نرسیده ایم.

به گفته وی، تکلیف تیم هندبال بانوان استان کردستان تا آخر هفته مشخص می شود.

وی با بیان اینکه باید از تیم های بانوان حمایت شود، افزود: به دلیل اینکه منبعی در استان برای حمایت از تیم های ورزشی وجود ندارد اداره ورزش و جوانان از طریق هیات مجبور به حمایت از این تیم های می شود.

هیات هندبال استان به دلیل بالا بودن هزینه های تیم توان حمایت ندارد

سعید مردوخی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، در این باره گفت: چندین فراخوان به منظور حمایت از تیم هندبال بانوان به تمام استان اعلام شد که هرکس آمادگی خود را برای حمایت اعلام می کرد، تنها قول دادن هزینه های جانبی را می داد که این کار را خود اداره ورزش و جوانان می تواند انجام دهد.

رئیس هیات هندبال استان کردستان با بیان اینکه بازیکنان این تیم چندین سال زحمت کشیده و از قشر ضعیف جامعه هستند، اظهار داشت: وجود قرارداد های مالی برای بازیکنان تیم بسیار مهم است و کسانی که آمادگی خود را برای حمایت از تیم اعلام کرده اند حاضر به نوشتن قرارداد با بازیکنان نشده اند.

وی با اشاره به پیگیری های مستمر و برگزاری جلسات متعدد برای تعیین تکلیف تیم هندبال بانوان کردستان، افزود: جلسات مکرری با فرمانداری و اداره کل ورزش و جوانان به منظور رایزنی با شرکت های معتبر استان انجام شده است.

به گفته وی، صنعتی نبودن استان کردستان و نبود خط تولیدی سودآور در کردستان لطمه زیادی به خصوص به ورزش استان وارد کرده است.

مردوخی گفت: همراه اول و پتروشیمی کردستان شرکت هایی هستند که رایزنی های لازم با آنان انجام شده است اما تا کنون آمادگی خود را برای حمایت از این تیم اعلام نکرده اند.

رئیس هیات هندبال استان کردستان با بیان اینکه با وجود همه این مشکلات هیات آمادگی حضور این تیم در مسابقات را اعلام کرده است، عنوان کرد: هیات هندبال استان کردستان درآمد زیادی ندارد به دلیل بالا بودن هزینه های تیم داری و حضور در مسابقات حمایت از این تیم برای هیات امکان پذیر نیست.

وی افزود: در چند روز آینده قرعه کشی مسابقات انجام می شود و در صورتی که تا فرا رسیدن آن روز اسپانسر این تیم مشخص نشود هیات مجبور به اعلام انصراف دوباره این تیم از گردونه مسابقات می شود.

در حالی که سال گذشته شهرداری سنندج نیز به دلایلی نامشخص از جمله دخالت های اعضای شورای اسلامی شهر وقت حمایت خود را از تیم هندبال بانوان استان کردستان قطع کرد و این تیم از رقابت های لیگ برتر کنار کشید به نظر می رسد که بار دیگر و طی سال جاری هم وضعیت و سرنوشتی نامشخص در انتظار بانوان هندبالیست کردستان باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا