ایجاد ۱۶ پایگاه اورژانس اجتماعی در آذربایجان شرقی

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

در آیین افتتاح پروژه خدماتی بهزیستی بناب عنوان شد؛

ایجاد ۱۶ پایگاه اورژانس اجتماعی در آذربایجان شرقی

 مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: ۱۶ شهرستان استان مشمول طرح ایجاد پایگاه های اورژانس اجتماعی هستند که این امر تا پایان شهریور امسال محقق می شود.

به گزارش ارک خبربه نقل ازمهر، در مراسمی که شامگاه یکشنبه با حضور مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در بناب برگزار شد، پایگاه اورژانس اجتماعی بناب با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال، نانوایی خیریه خانه مهر(مرکز نگهداری دختران بی سرپرست) با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال و یک باب منزل مسکونی مددجوئی توسط خیر نیکوکار خانم یزدان پناه با صرف ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

همچنین در این مراسم که فرج اللهی فرماندار، ضیاءالله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم بناب نیز حضور داشتند، از نمایشگاه صنایع دستی مددجویان بهزیستی بناب بهره برداری و برای بازدید عموم گشایش یافت.

ایجاد پایگاه اورژانس اجتماعی در ۱۶ شهرستان آذربایجان شرقی تا پایان شهریور امسال

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در حاشیه این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه طبق قانون برنامه ششم در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر پایگاه اورژانس اجتماعی ایجاد خواهد شد؛ گفت: ۱۶ شهرستان استان مشمول ایجاد اورژانس اجتماعی هستند.

محسن ارشد زاده افزود: پایگاه پنج شهر از این تعداد تا پایان سال ۹۵ ایجاد شده است و تا پایان شهریور سال جاری نیز پایگاه اورژانس اجتماعی در ۱۱ شهرستان دیگر آذربایجان شرقی نیز ایجاد و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این پایگاه ها خدمات مشاوره ای، مداخله در صورت بروز بحران خانوادگی و اقامت موقت افراد در معرض خطر آسیب های اجتماعی صورت می گیرد.

ارشد زاده در پایان اظهار داشت: پایگاه اورژانس آسیب های اجتماعی تبریز دارای درجه سطح یک است که علاوه بر خدمات فوق دارای اقامتگاه کودکان خیابانی، کودکان کار، خانه سلامت و خانه امن می باشد

توجه به اجرای قوانین موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم توجه به آسیب های اجتماعی را از اولویت های ویژه نمایندگان مجلس دانست و افزود: وظیفه اصلی بهزیستی پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و نمایندگان مجلس و بخصوص مجمع نمایندگان استان از حامیان بهزیستی بشمار می روند.

ضیاءالله اعزازی توجه به اجرای قوانین و اصول ایمنی را در کاهش آسیب های اجتماعی مؤثر برشمرد و گفت: قسمت اعظم آسیب های اجتماعی ناشی از عدم توجه به قوانین و اصول ایمنی است.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی به عزم ملی نیاز است که نقش پایگاه های اورژانس اجتماعی در این زمینه بسیار مهم است.

کاهش ۳۵ درصدی آمار طلاق در شهرستان بناب

بنابراین گزارش، فرماندار بناب نیز در این مراسم از کاهش ۳۵ درصدی میزان طلاق در این شهرستان نسبت به سه ماهه اول سال قبل خبرداد.

ولی الله فرج اللهی خاطر نشان کرد: در ماه نخست سال ۹۵ از ۳۴۰ مورد ازدواج ۷۹ مورد به طلاق ختم شده بود که این میزان در سه ماه اول امسال به ۵۲ مورد طلاق از مجموع ۳۳۵ مورد ازدواج ثبت شده کاهش یافته است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا