همکاری شهرداری اصفهان در حل معضلات محیط زیست قابل تقدیر است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

همکاری شهرداری اصفهان در حل معضلات محیط زیست قابل تقدیر است

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان گفت: شهرداری اصفهان همکاری و تعامل قابل تقدیری را با بخش های مرتبط با محیط زیست استان داشته که منجر به اجرای پروژه های بزرگی در این زمینه شده است.

به گزارش ارک خبر، حمیدرضا ظهرابی با حضور در مراسم بهره برداری از پروژه های زیست محیطی، ضمن تشکر و قدردانی از شهردار اصفهان و همکاران وی که تلاش گسترده ای را برای همدلی و همیاری جهت رفع چالش های محیط زیست استان آغاز کردند، امیدواریم با تداوم این مسیر هر روز  شاهد رفع چالش های محیط زیستی شهرمان باشیم.

وی ضمن تبریک ایام دهه کرامت، عنوان کرد: پاسداشت از محیط زیست به عنوان یک وظیفه عمومی در قانون اساسی ذکر شده و مورد تاکید قرار گرفته است. بنابراین همه ما در هر منصبی که هستیم باید بدانیم که این محیط زندگی مربوط به همه ماست و باید از آن پاسداری و مراقبت بکنیم.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست در شهرها و خصوصا در کلان شهرها ارتباط بسیار نزدیک و در هم تنیده ای با شهرداری دارد اظهار داشت: از مسائلی همچون هوا و آلودگی آن، مصرف انرژی، حمل و نقل عمومی تا نظافت خیابان ها و ساخت و سازهایی که در شهر می شود ارتباط تنگاتنگی با مسئله محیط زیست دارند.

ظهرابی با اشاره به اینکه با تلاش و همت شهرداری موفقیت های بزرگی در این زمینه در استان اصفهان حاصل شده گفت: اما هنوز با آنچه هدف ماست فاصله بسیار داریم.

وی افزود: ما چشمه های اصلی آلودگی های زیست محیطی را شناسایی و حذف کردیم و حالا باید به سراغ نقاط کوچک برویم که این هم وقت و انرژی زیادی را نیاز دارد.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان مدیریت مصرف آب در بخش های مختلف از جمله در شهرداری ها را حائز اهمیت دانست و گفت: یکی از مسائلی که همواره درباره آن بحث می شود میزان آب مصرفی در فضای سبز شهری است.

ظهرابی ادامه داد: تلاش در جهت رفع این دغدغه و بهبود استفاده از منابع محیط زیست دارای ابعاد مختلفی است. یکی از این ابعاد این است که با حذف منابع آب تازه به سراغ بازیافت منابع پساب برویم. این حرکت بسیار خوبی است و قطعا می تواند منشا اثرات بزرگی باشد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح باید در قالب افتتاح پروژه ها و عقد قراردادهایی به اجرا دربیاید تا بتوانیم در آینده و حداقل تا پایان سال 1400 تا 50 درصد وابستگی فضای سبز به آب تازه را کاهش دهیم.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان ایجاد تغییر در الگوی کشت را دیگر موضوع حائز اهمیت در این زمینه دانست و عنوان کرد: توجه به این نکته که شهر ما در یک منطقه خشک قرار دارد ضرورت دارد. لذا باید توقعاتی که از فضای سبز داریم را با سرمایه هایمان هم سطح کرده و به اصلاح آنچه که مردم می بینند بپردازیم.

وی افزود: باید قبول کنیم که در یک منطقه خشک زندگی می کنیم و نحوه آبیاری این فضا باید تغییر کند.

ظهرابی یادآور شد: امروز افتخار می کنیم که اصفهان درحال عمل به وظیفه ای است که در سطح ملی از آن انتظار می رود. اصفهان در حال ارائه الگو برای مصرف آب و مدیریت آن است.

وی افزود: بدون هیچ مبالغه ای باید گفت که از زمان آغاز فعالیت دکتر جمالی نژاد در منصب شهرداری اصفهان تلاش محسوسی در جهت رفع چالش های محیط زیست صورت گرفته است.

وی ادامه داد: هفته گذشته سه مطالعه بزرگ محیط زیستی با همکاری و سرمایه گذاری شهرداری اصفهان صورت گرفت. شهرداری با مشارکت دانشگاه ها در زمینه سهم منابع آلاینده و ذرات معلق بررسی هایی انجام داده و درخصوص حوزه طراحی شهری و ساخت و سازهایی که در حوزه مدیریت شهری باید انجام شود نیز هماهنگی هایی صورت گرفته که این هم اتفاق بسیار بزرگی است.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: حد و میزان همکاری شهرداری به حدی است که علیرغم اینکه شهرداری می خواهد این منابع را هزینه کند، شرح خدمات آن با هماهنگی محیط زیست و دانشگاه های استان و شورای پژوهشی محیط زیست استان انجام شده و نظارت آن ازسوی سازمان حفاظت محیط زیست انجام می گیرد که ما افرادی را به کار می گیریم که در این پروژه ها همکاری و نظارت داشته باشند.

ظهرابی در خصوص مدیریت پسماند نیز عنوان کرد: در این حوزه درحال پیگیری پروژه هایی هستیم  که قرار بود در دوران شهردار پیشین اجرایی شوند.

وی افزود: امیدواریم روزی برسد که مسئله بوی نامطبوع گردنه زینال هم برای مردم حل شود. چون پروژه های علمی و فنی و قابل اجرایی ازسوی شهرداری برای رفع این مشکل ارائه شده است.

وی در پایان عنوان کرد: درخواست من از شهردار، اعضای شورای شهر و اعضای شورای جدید شهر این است که بتوانیم تا پایان سال 1400 رقم مصرفی میزان آب را به 50 درصد برسانیم و این مهم نیازمند همکاری همه ما با یکدیگر مثل همه پروژه های مشترک قبلی است

دکمه بازگشت به بالا