در سلسله نشست هاي تخصصي فناوري نوين مديريت شهري مطرح شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در سلسله نشست هاي تخصصي فناوري نوين مديريت شهري مطرح شد؛

توانمندسازي بانوان فصل مشترک شهرداري، اتاق بازرگاني و آموزش و پرورش

نشست تداوم طليعه فناورانه پس از برگزاري جشنواره بين المللي فناوري هاي نوين شهري با حضور جمعی از فعالان این عرصه در محل سالن جلسات معاونت پژوهش و برنامه ریزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، جلسه «تداوم طلیعه فناورانه پس از برگزاری با شکوه جشنواره بین المللی فناوریهای نوین شهری» از سری سلسله نشست های تخصصی فناوریهای نوین مدیریت شهری با حضور جمعی از فعالان این عرصه در محل سالن جلسات معاونت پژوهش و برنامه ریزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

شهرداري آماده عقد تفاهم نامه با آموزش و پرورش و اتاق بازرگاني

در این جلسه  محمدرضا نیلفروشان، مشاور شهردار در امور فناوریهای نوین با بیان اینکه این دومین جلسه ای است که برگزار شده اظهار کرد: طبق نظر معاونت فناوری ریاست جمهوری نخستين نمایشگاه بين المللي فن آوري هاي نوين شهري در اصفهان بزرگترين نمايشگاه در تاریخ نمایشگاه اصفهان بوده است.

وي با اشاره به حضور 22 کشور در این نمایشگاه، گفت: کشورهاي اروپايي حضور بسيار خوبي در نمايشگاه داشتند و اتفاق خوبي در این حوزه با حضور 63 درصدی جوانان رده سنی 20 سال و بستن قراردادهاي مختلف از 10 الي 20 ميليارد تومان بود.

مشاور شهردار در امور فناوریهای نوین با اشاره به حضور دختران و پسران جوانی که در این جشنواره حضور داشتند، گفت: باید از این فرصت استفاده و از این استعدادها حمایت کرد.

وي با بيان اينکه  بزرگترین اتفاق در این نمایشگاه قبول کردن اصفهان توسط «فلورا هلند» برای انجام صادرات از این شهر بود، افزود: امید است از اواخر امسال صادرات گل از اصفهان آغاز شود.

نیلفروشان با اشاره به حضور استارتاپ ویکندها که می توانند در این زمینه موفق باشند، گفت: بسیاری از تفکرات بچه ها در اين زمينه ها  در این نمایشگاه به منصه ظهور درآمده بود.

وی با بيان اينکه در این نمایشگاه 7 شرکت آموزشی حضور داشتند که از جمله آنها به شرکت «فن آموز» می توان اشاره کرد، تاکيد کرد: این شرکت محتوای خود را از خارج وارد کرده و به ارائه آموزش می پردازد.

مشاور شهردار در امور فناوریهای نوین با اشاره به اهمیت آموزش های نوین در کشور های مختلف بیان کرد: به عنوان مثال در کشور قطر، فردی خَیر، با هزینه ای هنگفت نمایشگاهی درست کرده تا دانش آموزان با عبور از آن؛ تنها در 6 ساعت تمامی مسائل کره زمین؛ کوه ها و کرات را فرا مي گيرند. این نشان از اهمیت این موضوع است و باید در ایران هم به این موضوعات توجه شود.

وی افزود: ما به عنوان یک خدمتگذار در این حوزه آماده همکاری با همه همکاران هستیم و به نظر می رسد عقد تفاهم نامه ای سه جانبه میان شهرداری، اتاق بازرگانی و آموزش و پرورش هم افزایی را افزایش می دهد.

نيلفروشان با اشاره به فرمایش امام علی (ع) گفت: ایشان 1400 سال پیش فرمودند علم سلطان است و فروش 14 میلیاردی دستاورد یکی از جوانان در نمایشگاه نشان از توان اجرایی شدن این حدیث است.

 

لزوم هدايت جوانان به سمت فراگيري مشاغل جديد

در ادامه اين نشست معاون امور بانوان اتاق بازرگاني با بيان اينکه پس از 10 سال فعالیت در حوزه توانمند سازی بانوان در اتاق بازرگانی اصفهان موفق به جذب يک اعتماد نسبي در ميان بانوان شده ايم، اظهار کرد:  در اين راه موفقيت هايي نيز به دست آورده ايم و همه بانوان عنوان مي کنند مي توان با حضور همه و همگرایی می توان به نتایج مفیدی دست یافت.

وي  با اشاره به اینکه برترین افراد نزد خداوند با تقوا ترین هستند گفت: از این رو نمی توان تمایزی میان مرد ها و زنان ایجاد کرد و در حوزه بانوان و دختران باید توانمند سازی بیشتری ایجاد شود. دختران نياز دارند با توانمندسازي هايي که در مورد آنها صورت مي گيرد بتوانند از حقوق خود دفاع کنند.

اخوان نسب با بيان اينکه  60 درصد از بانوان کشور تحصیل کرده هستند، افزود: اين در حاليست که  تنها آموزش های آکادمیک را فرا گرفته اند و نياز است در کنار آن مهارت هاي کسب و کار نيز فرا بگيرند که این کار در اتاق بازرگانی انجام می شود.

وی با اشاره به جشنواره فناوریهای نوین شهری گفت: در اتاق بازرگانی سه سال در حوزه دختران کار شده و استعداد های خوبی کشف شده، اما عمده مشکل ما سرخوردگی نسل جوان است.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با بيان اينکه جشنواره شهر فيروزه اي با دختران توانمد را برگزار کرديم، تصریح کرد: استعدادهاي خوبي در ميان دختران با برگزاري اين جشنواره شناسايي شد. اما مشکل عمده ما در ميان دختران اين است که بسياري از آنها سرخورده و نااميد هستند. از این افراد تعدادی مهاجرت می کنند و بسیاری هم که در این کشور می مانند کارهای نو نمی کنند و استعداد های آنها فراموش می شود.

اخوان نسب با اشاره به اقتصاد پاک گفت: بايد به سمت درآمدزايي و اقتصادي که به محيط زيست ضربه نمي زند حرکت کنيم. زنان در حوزه اقتصاد پاک نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به170 رزومه ای که برای جشنواره دختران فیروزه ای به اتاق بازرگانی اصفهان ارسال شده بود، گفت: هنگام دریافت بسیاری از این روزمه ها به وجد می آمدیم  و از خود اين سوال را مي کرديم که اين استعدادها چرا تا به امروز کشف نشده اند.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان، جوانان ما را بدون الگو دانست و ذکر کرد: شهرداری در تبیین الگوگیری به عنوان دولتی کوچک نقشی بسیار مهم دارد و برگزاری نمایشگاه فناوریهای نوین در این مسیر مهم بود.

اخوان نسب، با اشاره به مشکلات مشاغل ما گفت: بسیاری از مشاغل ما تا چند سال دیگر از بین می روند و باید مشاغل جدید ایجاد و جوانان را به سمت این مشاغل هدایت کرد.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت های ما در کنار هم باشد گفت: نباید استعداد های ما در کنار و موازی با هم باشند بلکه باید همگرایی در این زمین مشهود باشد.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: در این زمینه ما هر کاری انجام دهيم برای خود و برای نسل آینده کرده ایم پس نباید از هیچ کاری فروگذار کنیم.

نمايشگاه بين المللي فناوري هاي نوين شهري محملي براي کشف استعدادهاي ناشناخته

مدیر دبیرستان شهید اژه ای در ادامه اين نشست با بيان اينکه بسیاری از ماموریت ها برای شهرداری تعریف نشده است اما هم اکنون در آنها فعاليت مي کند و استمرار این فعالیت ها ما را به دوران طلایی گذشته اصفهان باز می گرداند.

وی با اشاره به نمایشگاه فناورهای نوین شهری گفت: چنین محملی برای جوانان ما ایجاد نشده بود وحضور در این مکان باعث شده تا بسیاری از استعداد ها کشف و ظهور داشته باشد.

 

نقش مهم شهرداري در جلوگيري از سرقت طرح هاي دانش آموزي

قادری مدیر دبیرستان دخترانه فرزانگان نيز با اشاره به دست سازه هایی که توسط دانش آموزان ما ساخته می شود، گفت: این دانش آموزان سهمیه حضور در جشنواره خوارزمی نداشتند و حضور در نمایشگاه فناوریهای نوین باعث شد تا آنها بتوانند دستاورد های خود را ارائه دهند.

وی افزود: شهرداری در این زمینه نقش مهمی دارد و می تواند با برنامه ریزی های صحیح از سرقت طرح های دانش آموزان جلوگیری کند.

مدیر دبیرستان فرزانگان با اشاره به بازارچه کارآفرینی که توسط این مدرسه ایجاد شده است، گفت: ما به این کار به دنبال ایجاد محیطی کارآفرینانه هستیم اما از نظر مکان با محدودیت هایی مواجه هستیم که با تعامل با شهرداری باید این مشکلات رفع شود. در این بازارچه در بخش خیریه 3 میلیون فروش حاصل شد که می توان این ظرفیت را افزایش داد.

دکمه بازگشت به بالا