وجود ۵۰۰ مدرسه مختلط در اصفهان/ جمعیت تارکین تحصیل به زیر ۰/۵ درصد رسید

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان خبر داد:

وجود ۵۰۰ مدرسه مختلط در اصفهان/جمعیت تارکین تحصیل به  زیر ۰/۵ درصد رسید

 مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰ مدرسه مختلط در استان اصفهان گفت: این مدارس بیشتر در مناطق روستایی و به دلیل کمبود دانش آموز برپا شده‌اند.

به گزارش ارک خبر، محمد حسن قائدی‌ها ظهر چهارشنبه در نشست خبری و تجلیل از مقام خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد ضمن تبریک این روز و با اشار ه به اینکه امروزه با توجه به فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی فعالیت خبرنگاران بسیار سخت است، اظهار داشت: با توجه به فعالیت این شبکه ها هر شهروندی خود را خبرنگار تلقی کرده و از این رو فعالیت خبرنگاران واقعی سخت‌تر، حساس‌تر و پر استرس تر شده است.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاری از دید جامعه موفق‌تر است که بتواند همزمان با جریانات روز حرکت کند، افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های خبرنگاران واقعی عمل و قضاوت بی طرفانه است تا بتواند به این روش واقعیت‌ها را با مردم در جریان بگذارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه خبرنگاری موفق است که بتواند از جامعه کسب اعتماد کند، تصریح کرد: مردم به رسانه‌هایی نمره مثبت می‌دهند که بتواند اعتماد آنها را جلب کند و از این رو رسانه ها باید قدرت تجزیه و تحلیل مسایل روز را به صورت واقعی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بارها تجریه شده است که تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های خبرنگاران به واقعیت می‌پیوندد، افزود: از این روباید باور داشته باشیم که خبرنگاران نمایندگان واقعی مردم در تحلیل واقعیت‌ها هستند.

قائدی‌ها در ادامه با اشاره به اینکه در سال آینده تحصیلی پیش‌بینی ثبت‌نام ۸۶۰ هزار دانش آموز را در مدارس استان اصفهان داریم، اظهار داشت: امسال با رشد سه درصدی دانش آموزان استان روبرو هستیم که ۱.۵ درصد آنها مهاجرین و ۱.۵ درصد به دنبال افزایش جمعیت است که در مدارس ابتدایی خروجی آن را شاهد هستیم.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ستاد مهر تحصیلی ۹۷-۹۶ در استان اصفهان ابراز داشت: از این رو بر نامه ریزی‌ها در حال انجام است و نخستین گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر استان اصفهان یک شنبه و دوشنبه هفته آینده در شهرستان گلپایگان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه به کمبود سه هزار معلم در مدارس استان اصفهان اشاره کرد و ابراز داشت: البته در سال‌های قبل نیز این مشکلات را داشته‌ایم که با درایت و مدیریت صحیح این کمبودها جبران شده است.

اعتیاد دانش‌آموزان غیر قابل انکار است/تعطیلی پنجشنبه‌ها زمینه‌ساز اعتیاد

 مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص اعتیاد دانش آموزان ابراز داشت: استعمال مواد مخدر در بین دانش آموزان غیر قابل انکار است و می‌توان گفت تعدادی دانش آموز که کمتر از انگشتان چهار دست هم هستند تحت درمان ترک اعتیاد در استان اصفهان داریم.

وی با  اشاره به اینکه تعطیلی روزهای پنجشنبه  یکی از زمینه‌های افزایش اعتیاد بین دانش آموزان شده است، اضافه کرد: ما بارها در صدد برداشتن این طرح شدیم که با مخالفت شدید در صدا و سیما روبرو شدیم و این موضوع بارها در این رسانه‌ مطرح شد.

 قائدی‌ها با تاکید بر اینکه  نظارت کافی بر دانش آموزان در روزهای پنجشنبه به ویژه با توجه به شاغل بوده والدین آنها وجود ندارد، تصریح کرد: دانش آموزان زیادی را داریم که در این روز با حضور در دورهمی‌ها و مهمانی‌های دوستانه به صورت تفننی مواد مخدر مصرف می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش در تابستان سال جاری در بیش از ۸۰۰ مدرسه طرح‌های اوقات فراغت را اجرایی کرده است، افزود: این در حالی است که دولت تاکنون ریالی برای اجرای این طرح به آموزش و پرورش پرداخت نکرده و از این رو نیازمند همیاری مردم هستیم.

جمعیت تارکین تحصیل به  زیر ۰.۵ درصد رسید

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به افزایش دو درصدی انسداد موانع بیسوادی  در استان اصفهان اضافه کرد: در این زمینه تارکین تحصیل را به زیر  ۰.۵ درصد رسانده‌ایم و با تحصیل دانش آموزان اتباع بیگانه این آمار بهبود یافته است.

وی در ادامه با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰ مدرسه مختلط در استان اصفهان ابراز داشت: این مدارس بیشتر در مناطق روستایی و به دلیل کمبود دانش آموز برپا شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا