اتمام سازه پل غديردر محور اصفهان – شهركرد با 90 درصد پيشرفت تا پايان شهريورماه

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدير كل راه وشهرسازي استان اصفهان:

اتمام سازه پل غديردر محور اصفهان – شهركرد  با 90 درصد پيشرفت تا پايان شهريورماه

در صورت تكميل و به بهره برداري رسيدن پل غدير با 8 دهانه 32 متري و بطول 250 متر ، مسير زرين شهر – شهركرد چهارخطه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان، حجت اله غلامي مديركل راه وشهرسازي استان با توجه به گردشگري بودن مسير زرين شهر به شهركرد و تردد بسيار بالاي ترافيك در اين مسير گفت: پل غدير در راستاي احداث وتكميل باند دوم زرين شهر – شهركرد به عنوان يكي از پروژه هاي خاص اين اداره كل و با سازه بسيار پيچيده اي در حال انجام است كه تكميل و به بهره برداري رسيدن آن به منظور تسهيل در عبور ومرور وسايل نقليه در اين مسير با توجه به ترافيك بسيار بالاي تردد حائز اهميت است.

وي به دلايل به تعويق افتادن زمان به بهره برداري رسيدن اين سازه اشاره داشت و گفت: استفاده از جرثقيل هاي عظيم الجثه جهت نصب تيرها در بستر رودخانه و آزاد سازي زمينهاي اطراف پروژه از جمله مشكلات احداث پل بوده كه با رفع اين مشكلات خوشبختانه 5 دهانه پل تكميل و 3 دهانه ديگر با توجه به قرار گيري در مسير آب در جريان رودخانه و نياز به تمهيدات لازم به منظور جابجايي تيرهاي 55 تني با جرثقيل هاي موجود عاملي است بر به تعويق افتادن زمان بهره برداري اين پروژه كه اميد است با كار شبانه روزي پيمانكار مستقر در محل بتوان در شرايط مناسب نسبت به نصب تيرها اقدام و سازه اين پل را با توجه به پيشرفت بيش از 90 درصد تا پايان شهريورماه سالجاري تكميل نماييم .

مديركل راه وشهرسازي استان خاطر نشان ساخت: با تكميل اين سازه و اتصال آن به محور از طرفين،  35 كيلومتر جاده زرين شهر به شهركرد چهار خطه خواهد شد.

 

حميدرضا اميرخاني مديرساخت وتوسعه راههاي اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان با اشاره به مشخصات فني اين سازه عظيم بر بستر رودخانه زاينده رود گفت: پل غدير با 8 دهانه 32 متري، 250 متر طول دارد و داراي 27 شمع است كه اين شمع ها با حفاري در بستر رودخانه  ايجاد شده اندكه جهت نصب شمع وستون ها در بستر رودخانه بطول 15 متر در داخل لازم است تا با رعايت كليه شاخص هاي فني و مهندسي و متناسب با استانداردهاي جهاني نسبت به نصب شمع ها و ستون ها اقدام نمود.

اميرخاني بيان داشت: بدليل عبور وسايل نقليه سنگين از روي اين پل و ترافيك بالا در اين مسير و تنش هاي وارد شده بر تيرها ، ضمن بهره گيري از تكنولوژي پس تنيدگي به منظور خنثي سازي فشارهاي وارده، اين پل به صورت متصل و گيردار ساخته شده و از حالت مفصلي و استفاده از نيوپرن خارج گرديده است.

جواد قاسمي كارشناس ناظر اين سازه نيز در ادامه گفت:  پل غدير  با 40 عدد تير بطول 32 متر و وزن تقريبي 55 تن ، 896 عدد پريدال و 9 عدد سر ستون به منظور چهارخطه نمودن مسير زرين شهر – شهركرد در حال اجراست كه درحال حاضر 90 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و با تكميل 3 دهانه اين پل و نصب شمع و ستون ها در شرايط مهار آب رودخانه و با توجه به وجود همه امكانات در محل مي توان اين پروژه را در اسرع وقت تكميل نمود .

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا