اجرای مرحله دوم حذف یارانه پر درآمدها از هفته آینده

خبرگزاری ارک: با توجه به نزدیک شدن زمان واریز پنجاه و یکمین مرحله یارانه نقدی مربوط به اردیبهشت ماه، زمان اجرای مرحله دوم حذف یارانه پردرآمدها نیز فرامی رسد.

به گزارش ایرنا، دولت یازدهم که از سال قبل حذف یارانه پردرآمدها را آغاز کرده بود و به همین خاطر این افراد در سال جاری نیز از فهرست یارانه بگیران خط خوردند لذا انتظار می رود در ماههای آتی به ویژه اردیبهشت ماه با تصویب آیین نامه مربوطه توسط دولت فهرست خط خورده ها از یارانه بگیران افزایش یابد.

هرچند هدفمندسازی یارانه در تاریخ 27 آذر 1389 توسط دولت قبل کلید خورد اما پرداخت همگانی یارانه نقدی سبب شد تا این قانون که پس از سال ها کشمکش اجرایی شده بود نه تنها با شکست مواجه شود بلکه مشکلات تازه ای را برای اقتصاد ایران ایجاد کند.

اما دولت یازدهم که وارث پرداخت همگانی یارانه از دولت قبل بود از همان روزهای آغازین فعالیت خود برنامه هایی را برای حذف یارانه خارج نشینان و پردرآمدها اعلام و برهمین اساس مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها را از 20 فروردین 1393 و با ثبت نام از متقاضیان این مرحله آغاز کرد. این مرحله از طرح با مجوزی که از جانب مجلس شورای اسلامی در چارچوب تبصره 21 قانون بودجه سال 1392 به دولت داده شده بود، دولت را موظف کرد با سازوکاری که مورد نظر خودش است، این مرحله را به انجام برساند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا