آبی از دزفول برداشت نمی شود/ مگر زنده نباشیم

پایگاه خبری ارک خبر-دزفول:

فرماندار دزفول:

آبی از دزفول برداشت نمی شود/ مگر زنده نباشیم

فرماندار دزفول گفت: مدیران شهرستان دزفول اجازه برداشت با هیاهو و غیرقانونی حتی یک لیتر آب را به کسی نخواهند داد.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، حبیب اله آصفی پیش از ظهر امروز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دزفول اظهار کرد: نگرانی و ناراحتی مردم در موضوع انتقال آب به دلیل کوتاهی ما در اطلاع رسانی دقیق است که قطعا این کوتاهی جبران خواهد شد.

وی با اشاره به تجمع دیروز شهروندان در مقابل فرمانداری که حواشی مختلفی داشت، افزود: اکثر افرادی که در تجمع دیروز خواستار عدم انتقال آب رودخانه دز به جایی دیگر بودند مردمان خیرخواه هستند که دل در گرو دزفول داشته و نگران منافع و آینده شهرستان خود هستند اما متاسفانه اطلاعات غلط به آنها داده شده است.

فرماندار دزفول عنوان کرد: من به عنوان یکی از مدیران شهرستان و حتی مدیر امور آب شمال غرب خوزستان در جلسات متعدد کردم که این پروژه انتقال مجوز ندارد و براساس نظریات کارشناسی از واقعیت نیز برخوردار نیست، اما متاسفانه عدم اطلاع و آگاهی کامل مردم از این امر و شیطنت های عده ای برای موج سواری در این قضیه باعث رخ دادن اتفاقات تلخ در چند روز اخیر شده است.

آصفی ادامه داد: متاسفانه تصاویر و کلیپ های تجمع روز گذشته شهروندان در مقابل فرمانداری بازتاب گسترده ای در شبکه های معاند داشت که باعث بهره برداری دشمن از این موضوع شد. تلاش ما این است در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان با دعوت از رئیس سازمان آب و برق خوزستان و یا معاون وی ابعاد این موضوع را در حضور مردم روشن و آنها را از غیرواقعی بودن اخبار انتقال آب به شکل و شمایل موجود که در فضای مجازی پیچیده آگاه کنیم.

آصفی اضافه کرد: ما در شهرستان دزفول حتی برای تامین آب پروژه های بزرگ و ملی نظیر کارخانه فولاد که مربوط به خود شهرستان است نیز تا یک سال دوندگی و پیگیری می کنیم تا با سختی و مشقت فراوان بتوانیم مجوز تامین آب پروژه را اخذ کنیم پس چگونه امکان دارد که کسی به راحتی بتواند انتقال روزانه دومترمکعب آب از دزفول را مصوب کند.

وی با بیان اینکه مجوز تامین آب پروژه لوله سازی و دو نیروگاه دزفول که در هفته دولت کلنگ زنی می شوند نیز حدود یک سال به طول انجامید، افزود: در وزارت و سازمان برای یک لیتر آب نیز حساب ویژه ای کشیده می شود؛ بنابراین هیچ عقل سلیمی این ماجرای انتقال آب از رودخانه دز به همین سادگی و در این حجم را نباید بپذیرد.

فرماندار شهرستان دزفول تاکید کرد: مجددا تکرار می کنم که هیچ کدام از مدیران شهرستان دزفول اجازه برداشت غیرقانونی حتی یک لیتر آب را به کسی نخواهند داد، مگر اینکه ما زنده نباشیم که کسی بخواهد با هیاهو و بدون مجوز قطره ای از آب دزفول را ببرد.

آصفی ادامه داد: ما در شورای حفاظت رودخانه دز و در تمام این سال های خدمت برروی بحث ساماندهی رودخانه دز تاکید زیادی کرده ایم و برنامه های متعددی از جمله ساماندهی کت ها را نیزدر دستور کار داریم؛ بنابراین مردم دزفول یقین داشته باشند که ما کاملا نسبت به رودخانه دز اهتمام و نگاه ویژه خود را داریم و به کسی اجازه دست درازی به این موهبت الهی را که دلخوشی شهروندان دزفولی است نخواهیم داد.

وی در پایان با تقدیر از تلاش ها و اقدامات نیروی انتظامی و امنیتی در راستای کنترل تجمع دیروز، گفت: هرچند این تجمع با اتفاقات تلخی نیزهمراه بود اما نیروهای امنیتی و انتظامی تمام تلاش خود را در جهت آرامش مردم کردند ضمن اینکه افراد بازداشت شده نیز آزاد شدند و امیدواریم مردم با افزایش اطلاعات خود در خصوص این موضوع که نتیجه شیطنت عده ای است در جهت برقراری آرامش شهرستان در کنار ما باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر احداث کانالی مشرف بر رودخانه دز برای انتقال آب از این رودخانه به شهرستان مجاور و در پی صحبت های نماینده این شهرستان ، در روزهای اخیر واکنش شدید مردم دزفول را به دنبال داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا