ثبت جهانی برند خرمای استان بوشهر/ دنبال خوشه فرش هستیم

پایگاه  خبری ارک خبر-بوشهر:

ئیس صنعت، معدن و تجارت بوشهر:

ثبت جهانی برند خرمای استان بوشهر/ دنبال خوشه فرش هستیم

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: خرمای کبکاب و زاهدی استان بوشهر در سال گذشته ثبت برند جغرافیای ملی شد که به‌دنبال ثبت جهانی آن هستیم.

ارک خبربه نقل ازمهر:سید حسین حسینی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در تشریح اقدامات انجام گرفته برای حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت: در استان بوشهر همانند دیگر استان‌ها سیاست‌هایی که توسط دولت تدبیر و امید در راستای حمایت از واحدهای صنعتی بوده انجام شده است.

وی افزود: بخشی از حمایت‌های انجام گرفته از صنایع کوچک در بحث تسهیلات رونق تولید بود که سال گذشته و امسال واحدهای صنعتی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یکی دیگر از حمایت‌های انجام گرفته از صنایع کوچک را نوسازی صنایع عنوان کرد و گفت: نوسازی صنایع در سال جاری انجام گرفت وسال‌های قبل چنین حمایتی نبود.

حمایت از صنایع کوچک و متوسط

حسینی محمدی اضافه کرد: بدین منظور که واحدهای صنعتی که به‌دنبال رقابت پذیری، افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصول بودند می‌توانستند حضور موثرتری در نمایشگاه‌ها داشته باشند و صنعت‌گران می‌توانند در بحث نوسازی ماشین آلات و خطوط تولید ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد اشتغال صنعتی کشور در صنایع کوچک و متوسط است بیان داشت: بیش از ۹۰ درصد صنعت کشور ما صنایع کوچک و متوسطه هستند که حدود ۴۰ درصد اشتغال صنعتی کشور در صنایع کوچک و متوسط رقم میخورد به همین خاطر حمایت‌های لازم در خصوص این صنایع در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر بخشش سود جرائم تامین اجتماعی و امور مالیاتی را یکی دیگر از حمایت‌های انجام گرفته از صنایع کوچک عنوان کرد و بیان داشت: مشکل جرائم تامین اجتماعی و امور مالیاتی واحدهای صنعتی در کارگروه تسهیل مطرح شد و که با پیگیری‌های لازم جرائم تامین اجتماعی و امور مالیاتی کاهش یافت.

افزایش مهارت‌پذیری نیروی کار

وی گفت: یکی دیگر از حمایت‌هایی که در سال جاری انجام شده بازرسی از واحدهای صنعتی و نیروی کار بود که سال گذشته بازرسی‌هایی که توسط سازمان تامین اجتماعی صورت می‌گرفت بعضی از واحدهای صنعتی مشمول جرائم تامین اجتماعی می‌شدند که در ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی به ریاست معاون اول رییس جمهوری مطرح شد.

وی تصرح کرد: معاون اول رئیس جمهور هم ابلاغ کردند که بازرسین جرائم یکسال را می‌توانند رسیدگی کنند و ماقبل از آن را نمی‌توانند رسیدگی کنند که کمک خوبی به واحدهای صنعتی بود.

حسینی محمدی یکی از موثرترین راه‌هایی که می‌تواند منجر به افزایش کیفیت و بهره‌وری شود را افزایش مهارت‌پذیری نیروی کار دانست و بیان داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت و معدن و اتاق بازرگانی آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت پذیری نیرو را در واحدهای صنعتی انجام می‌دهند.

خوشه‌سازی در استان بوشهر

وی خوشه‌سازی در استان بوشهر را باتوجه به ظرفیت‌های استان مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به پژوهش‌هایی که انجام شد مطالعات خوشه خرما انجام شد و به انجمن خرما واگذار شد.

وی از شروع خوشه آبزیان در استان خبر داد و ابراز داشت: خوشه آبزیان در استان شروع شده که در سال گذشته تفاهم نامه آن منعقد شده است و بدنبال خوشه فرش هستیم.

حسینی محمدی در بحث برند سازی محصولات واحدهای صنعتی عنوان داشت: در سال گذشته پیگیری‌هایی در خصوص برند سازی محصولات استان بوشهر انجام شد که خرمای کبکاب و زاهدی ثبت برند جغرافیای ملی شد که به‌دنبال ثبت جهانی آن هستیم.

ایجاد زیرساخت‌ها برای صنایع

وی مجموعه اقداماتی انجام شده برای صنایع کوچک را خوب توصیف کرد و گفت: مسئولان کارگروه تسهیل و اقتصاد مقاومتی استان حمایت‌های لازم از واحدهای صنعتی را انجام خواهند داد که می‌توان به بحث زیرساخت‌ها مثل آب، برق، گاز و قبض تلفن اشاره کرد که در همین خصوص یک تفاهم نامه با بخش خصوصی انجام شد که یک خط دیتا برای اولین بار به شهرک صنعتی ۲ کشیده شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: روز پنج شنبه مراسم ملی حمایت از صنایع کوچک با حضور وزیر صنعت معدن وتجارت انجام شد و از واحدهای نمونه تقدیر بعمل آمد که واحد صنعتی سیرافان از شهرک صنعتی بنه گز که  فعالیت خوبی در بازار دارد و نیروی کار آن افزایش پیدا کرده مورد تقدیر قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا