گازرسانی به ۱۰ روستای بوکان تا پایان سالجاری به اتمام می‌رسد

پایگاه خبری ارک خبر-بوکان:

فرماندار بوکان:

گازرسانی به ۱۰ روستای بوکان تا پایان سالجاری به اتمام می‌رسد

 فرماندار شهرستان بوکان از اتمام گازرسانی به ۱۰ روستای این شهرستان تا پایان سالجاری خبر داد.

ارک خبربه نقل ازمهر:جمال خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کمبود گازرسانی مشکل اساسی در روستاهای بوکان است، افزود: تاکنون ساکنان ۴۰ روستا از نعمت گاز برخوردار هستند و عملیات گازرسانی در ۱۸ روستای این شهرستان در حال انجام است که پیش بینی می‌شود که تا پایان سالجاری گازرسانی به حداقل ۱۰ روستا به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه ۲۶ طرح عمرانی در هفته دولت در بوکان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، افزود: برای این طرح‌ها در بخش‌های عمران شهری و روستایی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی، ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه شده‌ است.

خسروی اظهارداشت: در بخش عمران شهری، پنج پروژه با اعتبار ۱۱۰  میلیارد ریال و در بخش عمران روستایی ۱۴ پروژه، با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال،  افتتاح می‌شود.

فرماندار بوکان با اشاره به کلنگ زنی دو پروژه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در هفته دولت بیان کرد: در بخش صنعتی، خدماتی و کشاورزی، نیز سه پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به افتتاح طرح اتاقسازی کامیون و کمپرسی با ظرفیت ۱۵۰ دستگاه در سال، کارخانه تولید کود مایع در شهرک صنعتی و نیز مجتمع گیاه‌پزشکی اشاره کرد.

۱۰ کیلومتر در محور بزرگراه بوکان- میاندوآب افتتاح می‌شود

خسروی با بیان اینکه در سال گذشته آسفالت ۵۱ کیلومتر راه روستایی انجام شد، افزود: باند نخست کنارگذر بوکان به طول ۷.۵ کیلومتر آسفالت شد و ۱۰ کیلومتر در محور بزرگراه بوکان- میاندوآب زیر بار ترافیک رفت و بزودی با حضور مسئولین وزارت راه و شهرسازی و مسئولین استانی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: در هفت ماه اخیر، شبکه فاضلاب به‌طول ۱۳ هزار و ۲۱۹ متر در مناطقی مانند امیرآباد، فنی و حرفه‌ای، دانشگاه پیام نور، پشت پایانه مسافربری، مسکن مهر، شهرک گلستان و کوی اندیشه، انجام شده است و اتصال سایر مناطق به شبکه فاضلاب در حال انجام است.

خسروی بیان کرد: افتتاح طرح توسعه بیمارستان بوکان با هزینه‌ای بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، افتتاح مرکز تصویربرداری بیمارستان، ساخت ساختمان اورژانس اجتماعی، مرکز نگه‌داری از سالمندان زن در شهر سیمینه، مرکز نگه‌داری از دختران بی سرپرست در دولت یازدهم در شهرستان بوکان انجام شده است.

۷۰۰۰ پرت اینترنت در بوکان اضافه شده است

وی با بیان اینکه برای افزایش سرعت اینترنت، هفت هزار پرت اضافه شده است و همچنین در ۱۰ مرکز روستایی، اینترنت پر سرعت افتتاح شده است افزود: مرمت و بازسازی مسجد جامع روستای حمامیان و مقبره شیخ احمد کور و ثبت دو اثر در فهرست آثار ملی انجام شده است.

فرماندار بوکان از استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی در ۳۵ مدرسه و ۱۰۷ کلاس  و ساخت ۲۸ کلاس درس و ۹ مدرسه با همکاری آموزش و پرورش و مشارکت خیرین خبر داد.

وی با بیان اینکه مشکلات جدی در سطح شهرستان بوکان وجود دارد که از سال‌های قبل به‌وجود آمده است افزود: این مشکلات کماکان ادامه دارد و حل آن‌ها بسیار سخت است و اگر ملت به دولت کمک نکند، هیچ دولتی موفق نمی‌شود.

دکمه بازگشت به بالا