دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، رتبه نخست بروندادهای علمی کشور را دارد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، رتبه نخست بروندادهای علمی کشور را دارد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این دانشگاه با توجه به اعضای هیات علمی خود از نظر بروندادهای علمی و بهره وری پژوهشی، در رتبه نخست کشور قرار دارد.

به گزارش ارک خبر، دکتر طاهره چنگیز روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: این دانشگاه حدود 820 عضو هیات علمی دارد و نسبت به تعداد اعضای هیات علمی و بودجه پژوهشی خود با فاصله قابل توجهی نسبت به سایر دانشگاه ها در رتبه نخست بهره وری پژوهشی و بروندادهای علمی کشور قرار دارد.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی از پنج دانشگاه پزشکی برتر کشور است، اظهار کرد: ما در زمینه اعتباربخشی در بین هفت دانشگاهی قرار گرفتیم که اعتبار کامل را در میان 55 دانشگاه پزشکی کشور کسب کردند.
وی با اشاره به رتبه نخست این دانشگاه در زمینه آموزش پرستاری و داروسازی در کشور تصریح کرد: ما نباید به این رتبه ها دلخوش کنیم بلکه باید به فکر بین المللی کردن دانشگاه و ارتقای رتبه آن در سطح دنیا باشیم.
چنگیز در باره برنامه های آینده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گفت: نقشه راه این دانشگاه را با توجه به سیاست ها و برنامه های کلان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با جدیت و کیفیت بیشتر پیش می بریم.
وی از جمله این برنامه ها را اعتباربخشی،بین المللی سازی، ارتقای آزمون ها و آموزش پاسخگو خواند و گفت: 11 بسته در طرح تحول آموزش دانشگاه های علوم پزشکی کشور در نظر گرفته شده است که تلاش می کنیم آنها را به شکل قوی و درست اجرا کنیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با بیان اینکه این استان ظرفیت بسیاری در زمینه گردشگری سلامت دارد، اظهار کرد: توسعه این صنعت نیازمند برنامه ریزی منسجم در دانشگاه و ایجاد زیرساخت های گردشگری در بخش های دیگر است.
وی با تاکید براینکه افتتاح بیمارستان های خصوصی به این موضوع کمک می کند، افزود: بیمارستان های دولتی در مرحله نخست باید به مردم کشور خودمان خدمت کنند.
چنگیز با بیان اینکه ما باید از امکانات بخش خصوصی برای جلب گردشگران سلامت بهره بگیریم، گفت: مردم کشورهای هم مرز از جمله عراق تمایل بسیاری برای دریافت خدمات درمانی در ایران دارند و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.
وی همچنین با تاکید بر اینکه در چهار سال گذشته طرح های زیاد درمانی و عمرانی سلامت در استان اصفهان انجام شده است، افزود: یکی از اهداف طرح تحول نظام سلامت کنترل و کاهش هزینه های اضافی بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست گفت: دولت یازدهم در قالب طرح تحول نظام سلامت توجه ویژه ای به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته داشته است.
علیرضا یوسفی افزود: اسفند سال 94 یک واحد درمان در شهر کویری جندق افتتاح شد و همچنین بیمارستان آفتاب خور در شرقی ترین شهرستان استان نیز احداث و تجهیز شده و آماده افتتاح است.
وی با بیان اینکه مراکز جامع سلامت و اورژانس در فریدن و فریدونشهر در غرب استان با کیفیت خوب راه اندازی شده است، اظهار کرد: 400 هزار مترمربع در چهار سال گذشته در زیر ساخت های بهداشتی و درمانی استان، توسعه و بازسازی شده است.
وی با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته 200 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد، اضافه کرد: 65 درصد از این تجهیزات به شهرستان های استان ارسال شده است بطوریکه اکنون تجهیزات پیشرفته ای در بیمارستان های مختلف استان مانند خور، جندق، نجف آباد و لنجان فعال است.
یوسفی، اصفهان را استان پیشتاز در عرصه استحکام بخشی به زیرساخت های بهداشتی و درمانی خواند و گفت: تنها قسمتی که هنوز در آن با مساله مواجهیم، تقسیم پزشک و متخصص است بطوریکه تعداد سهمیه متخصصانی که به این استان اختصاص می دهند کم است.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه این دانشگاه مظلوم است، تاکید کرد: حق ما به اندازه ای که خدمت می کنیم، داده نمی شود.
به گفته وی، حدود 20 درصد از بیماران مراجعه کننده به بیمارستان الزهرا(س) اصفهان و تعداد زیادی از مراجعان بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان از استان های دیگر هستند زیرا درصد بهبود در این استان بهتر است.

بدهی 550 تا 600 میلیارد تومانی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست از بدهی 550 تا 600 میلیارد تومانی بیمه ها به این دانشگاه و بیمارستان های زیر پوشش آن خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بیمارستان های تابعه معادل همین مقدار به بخش های دیگر مانند پزشکان، کارکنان و بخش های دارویی بدهی دارند.
محمدحسین حریری اظهار امیدواری کرد که با قول مساعد دولت برای پرداخت بخشی از بدهی بخش های دارویی، این مشکل برطرف شود.
وی همچنین با اشاره به طرح تحول نظام سلامت گفت: در سه و نیم سال گذشته نزدیک به 400 میلیارد تومان در بخش بهداشت شهری و روستایی استان هزینه شده است.
حریری افزود: در این مدت 120 مرکز جامع سلامت و 220 پایگاه سلامت در سطح استان راه اندازی شده و 60 طرح دیگر نیز در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه حدود یکهزار و 810 نفر در این مراکز و پایگاه های سلامت مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: حقوق ماهانه آنها 6 میلیارد و 900 میلیون تومان است.
قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: علاوه بر این طرح ها، طرح ‘ایراپن’ برای غربالگری چهار بیماری سرطان، قلبی عروقی، تنفسی و روانی در شهرضا در حال اجراست.
وی با بیان اینکه این شهر حدود یکصد هزار تَن را در شهرضا پوشش داده است، تصریح کرد: اجرای این برنامه علاوه بر شناسایی جامعه آمار بیماران از پیشرفت بیماری های شناخته شده، جلوگیری کرد.
به گفته وی، در پایان این هفته نماینده سازمان بهداشت جهانی برای بازدید از نحوه اجرای این طرح به اصفهان سفر می کند.
حریری همچنین با اشاره به 500 میلیارد تومان هزینه در بخش درمان در طرح تحول نظام سلامت در استان اصفهان، اظهار کرد: اکنون سهم شهری ها از هزینه های درمانی در بیمارستان های دولتی 10 درصد و سهم روستاییان 3 درصد است.
وی هزینه درمان طرح تحول نظام سلامت در استان را 310 میلیارد تومان، ارتقای هتلینگ بیمارستان ها را 61 میلیارد تومان، طرح مقیم کردن پزشکان را 27 میلیارد تومان و ترویج زایمان طبیعی را هفت میلیارد تومان اعلام کرد.
وی ارتقای ویزیت پزشکان،احداث کلینیک های ویژه و مراکز غربالگری و نوسازی اورژانس را از دیگر برنامه های اجرا شده در استان در قالب طرح تحول نظام سلامت خواند.
طرح تحول نظام سلامت از اواسط اردیبهشت سال 93 با هدف کاهش هزینه های درمانی و کیفیت بخشی به خدمات پزشکی و بهداشتی در کشور آغاز شد.
تاکید بیشتر این طرح در مرحله نخست اجرای آن، در بخش درمان و کاهش هزینه های مربوطه و در مرحله دوم در حوزه بهداشت بود.
استان اصفهان با پنج میلیون تن جمعیت دارای حدود 6 هزار تخت بیمارستانی است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا