رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید رجایی اصفهان خبر داد: طرح پارک مهارت به منظور تربیت دانش آموز ماهر…

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید رجایی اصفهان خبر داد: طرح پارک مهارت به منظور تربیت دانش آموز ماهر…

رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شهيد رجايي اصفهان از استقبال دانش آموزان شهر اصفهان از طرح پارك مهارت “دانش آموز ماهر” خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان، احمدرضا منتظري رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شهيد رجايي اصفهان با تاكيد بر ترويج فرهنگ مهارت آموزي گفت: طرح پارك مهارت براي اولين بار در كشور جهت استعداد يابي، رغبت سنجي و برنامه ريزي آموزشي براي دانش آموزان 6 تا 12 سال و علاقمند به مهارت آموزي و هدايت ايشان به كارگاههاي آموزش بر اساس توانايي عمومي و انگيزش، همچنين ايجاد بانك اطلاعات دانش آموزان ماهر مي باشد. معهذا نياز جامعه به حرفه هاي مختلف امري بديهي است، بنابراين مي بايست دانش آموزان را با مقدمات و اهميت داشتن شغل و ارزش كار و فعاليت در اجتماع آشنا ساخت . زيرا ادامه حيات اجتماع و پيشرفت جامعه اي كه دانش آموزان در آن زندگي مي كنند بستگي به انتخاب شغلي مناسب و سازنده و مفيد دارد. متاسفانه امروز بدليل عدم آشنايي دانش آموزان و نوجوانان با مشاغل مختلف و عدم استعداد يابي و انتخاب رشته هاي سليقه اي ازسوي خانواده هاي ايشان شاهد اشباع شدن جامعه ازفارغ التحصيلان در بعضي از رشته هاي خاص شده ايم كه ماحصل اين پديده بحران بيكاري مي باشد.
منتظري بر سخنان مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در ديداربا معلمان و فرهنگيان، مبني بر شكل گيري هويت مستقل در نوجوانان و جوانان به عنوان يكي از ابزارهاي اصلي تحقق اقتصاد مقاومتي، شناسايي استعدادهاي دانش آموزان و پرورش آنان با هدف ابتكار در مشاغل و حرفه اي گوناگون تأكيد كرد.
احمدرضا منتظري در تكميل اين خبر بيان داشت: اين طرح در كشورهايي نظير چين-ژاپن-هند-آلمان-هلند و اسپانيا در حال اجرا است كه نتايج آن را به خوبي از نيرو كار با انگيزه و خلاق آنان مي توان مشاهده كرد و در حال حاضر براي بيش از 800 نفر از دانش آموزان مدارس مقطع ابتدايي در پنج شنبه هر هفته در كارگاههاي صنايع دستي ، صنايع غذايي ، برق، الكترونيك، هنرهاي ديجيتال،كشاورزي،صنايع چوب ، فناوري اطلاعات و…مشغول كسب مهارت مي باشند كه قبل از ورود به كارگاههاي آموزشي والدين دانش آموزان در قالب تور مهارت از كارگاههاي آموزشي مجموعه بازديد و پس از بازديد و استعداديابي در واحد تخصصي مشاوره دانش آموزان وارد كارگاه هاي مذكور شده اند .
رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي اصفهان بيان داشت: با تشكيل كارگروه تخصصي كارشناسان اداره كل آموزش فني و حرفه اي و اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان تفاهم نامه همكاري جهت برنامه ريزي آموزشهاي مهارتي براي دانش آموزان مقطع ابتدايي استان از ابتداي سال تحصيلي در دست اقدام مي باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا