مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان اصفهان:

به حداقل رساندن فاصله آموزش با بازار كار از طريق مهارت افزايي امكان پذير است

به گزارش  ارک خبر:، نشستی با حضور آرش اخوان طبسی مدیر کل استان، حسین مصلی نژاد رییس اداره آموزشگاههای آزاد و مشارکت های مردمی استان، رییس کانون انجمن صنفی آموزشگاههای آزاد استان، نمایندگان اتاق اصناف، اتحادیه مراقبت زیبایی، انجمن مراقبت و زیبایی و کارشناس مسئول اداره آموزش در تاریخ سی و یکم خرداد ماه ۱۴۰۰ در محل سالن جلسات میثاق اصفهان برگزار گردید.

در این نشست مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، در خصوص ارائه آموزش های مهارتی، هم سو و همگام با اتحادیه ها و بازار کار، ارائه مدل آموزش دوگانه و مزایا و ضرورت های آن، تلاش و کوشش در جهت همکاری و هم افزایی اتحادیه، انجمن و کانون جهت پیاده سازی نظام آموزش دوگانه مطالبی را بیان نمود.

اخوان بیان داشت: موفقیت سیستم آموزشی در گرو به حداقل رساندن فاصله با بازار کار و ایجاد مهارت افزایی است و آخرین هدف آموزش ها، رضایت بازار کار و اجتماع است.

در ادامه رییس اداره آموزشگاههای آزاد و مشارکت های مردمی استان اظهار داشت: سهم آموزش و جایگاه دستگاههای آموزشی توسط اسناد و قوانین بالادستی مشخص گردیده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای وزارت علوم، آموزش و پرورش، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ارشاد و … جایگاه آموزش تعریف شده است و صنعت و معدن، اتحادیه ها و صنوف مجوزی برای ارائه آموزش ندارند.

مصلی نژاد گفت: برای ارتقای جایگاه مهارت و سطح خدمت رسانی به جامعه ضروری است اتحادیه ها و صنوف و آموزشگاهها با هم در قالب طرح آموزش دوگانه همکاری نمایند.

از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست می توان به تبیین انعقاد تفاهم نامه ها و اجرای آموزش دوگانه، تشریح زمینه و پتانسیل های همکاری اتحادیه ها و آموزشگاههای آزاد و بیان مسائل و مشکلات آموزشگاهها و اتحادیه آرایشگران زنانه اشاره نمود.

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا