بنگلادش و چین آماده واردات پسته از دامغان هستند

پایگاه خبری ارک خبر-دامغان:

بنگلادش و چین آماده واردات پسته از دامغان هستند

 سفیر بنگلادش در ایران و نماینده اتاق بازرگانی چین در ایران گفتند: مسیر برای واردات پسته دامغان از استان سمنان به چین و بنگلادش و تجارت در این زمینه فراهم است.

به گزارش  ارک خبربه نقل ازایرنا، سفیر بنگلادش در ایران روز چهارشنبه در چهارمین جشنواره ملی پسته در سالن همایش های هلال احمر شهرستان دامغان استان سمنان، گفت: کشور بنگلادش، با توجه به توان تجاری و اقتصاد بالای ایران، پذیرای تبادلات تجاری بیشتر با این کشور است.
مجیب الرحمان بویان افزود: ایران و بنگلادش از گذشته ارتباطات و مبادلات تجاری زیادی داشته‌اند و با این سفر در پی افزایش مبادلات تجاری هستیم.
وی با بیان اینکه بنگلادش کشوری صلح طلب است و با تمام کشورها رفتاری صلح جویانه دارد، به تعداد زیاد متون ادبی ایرانی که به زبان بنگلادشی ترجمه شده اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از دانشجویان ایران و بنگلادش در کشور همدیگر در حال تحصیل و تبادل فرهنگ هستند و شهرستان دامغان نیز در این جشنواره پسته نشان داده که وضعیت اقتصاد مناسبی در استان سمنان دارد.
سفیر کشور بنگلادش در ایران با تاکید بر لزوم افزایش ارتباط تاجران ایرانی و بنگلادشی، افزود: تقویت ارتباطات تجاری می تواند ظرفیت های دو کشور را در زمینه های مختلف به کشورهای دیگر معرفی کند.
نماینده اتاق بازرگانی چین در ایران هم در این آیین در شهرستان دامغان استان سمنان، افزود: به دنبال وارد کردن پسته دامغان به چین با نام تجاری همین شهرستان و بازاریابی در استان های کشور چین هستیم.
ملیندا لیان با اشاره به ظرفیت بالای تولید پسته در شهرستان دامغان و کیفیت بالای این محصول، کیفیت را اولویت واردات به کشور چین عنوان و خاطرنشان کرد: ارتباط و مبادلات تجاری کشور چین و ایران به پنج هزار سال می رسد.
نماینده اتاق بازرگانی چین در ایران بیان داشت: عبور جاده ابریشم از ایران و چین، راه تجارت خوبی را برای روابط 2 کشور رقم خواهد زد.
چهارمین جشنواره ملی در دامغان امروز و فردا 22 و 23 شهریور 96 برگزار می شود، هدف از برگزاری این جشنواره ملی استفاده از توان و ظرفیت های بخش کشاورزی با ارائه طرح ها و برنامه ها در بحث سرمایه گذاری، کمک به ایجاد اشتغال در حوزه پسته است، 2 سفیر از کشورهای افغانستان و بنگلادش، محمدرضا خباز استاندار سمنان، علی اصغر مجد فرماندار، ابوالفضل حسن بیکی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران استان سمنان و شهرستان دامغان در افتتاحیه جشنواره ملی پسته دامغان حضور دارند.
حدود 6 درصد سطح زیرکشت پسته کشور و بیش از 17 درصد پیش بینی تولید پسته کل کشور متعلق به باغ های پسته شهرستان دامغان در استان سمنان است.
35 درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

دکمه بازگشت به بالا